Kies op maat

Inloggen Menu

Sportmanagement 2

Er bestaat een groeiende behoefte aan managers die sport en sportbeoefening economisch rendabel kunnen aanbieden en promoten.

Sportmanagement 2 gaat in op de marketing van de sport en via de sport (sportsponsoring). Daarnaast ga je outdoorsports organiseren. De sportsponsoring vindt plaats in het Abe Lenstra Stadion met een accountmanager van SC Heerenveen. De outdoor sports worden rondom Leeuwarden georganiseerd en tijdens een afsluitende week in het Sauerland.

 

Leerdoelen

  1. Deze competenties leiden tot de volgende moduuldoelstellingen voor de operationele sportmanager en de strategische sportmanager.
  2. De (operationeelsportmanager, managet de bedrijfsvoering van de sportorganisatie;
  3. De (operationeel) sportmanager, ontwikkelt en positioneert het sport en bewegingsprogramma,
  4. De operationeel sportmanager, beheert en onderhoudt de sportaccommodatie en sportfaciliteiten;
  5. De operationeel sportmanager, beheert de financiën, de sportmanager, beheert en genereert de financiën.
  6. De operationeel sportmanager, geeft input en adviseert t.a.v. beleid voor de sportorganisatie, De sportmanager, ontwikkelt en adviseert t.a.v. strategie en beleid voor de sportorganisatie.
  7. De sportmanager, ontwikkelt en positioneert het sport en bewegingsprogramma;
  8. De sportmanager verkoopt met succes het sport- en bewegingsaanbod aan de consument
  9. De sportmanager weet particuliere sponsors en publieke/private subsidiebronnen aan de organisatie te binden
  10. De sportmanager positioneert de sportorganisatie en/of de sport en bewegen accommodatie goed in de markt

Aanvullende informatie

Kosten: € 150 - € 200

Ingangseisen

Professioneel handelen tijdens sportmanagement 1

Toetsing

  • Organisatie outdoor sports – groepswerk
  • Presentatie strategische sportmarketing
  • Sponsor onderhandelingen

Literatuur

  • Parks, J.B, Quaterman, J. (2002). Contemporary sport management. Champaign: Human Kinetics
  • Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S., & Pomfret, G. (2003). Adventure Tourism, The new frontier. Oxford: Elsevier Science.
  • Westerbeek, The Strategic Sport marketing Planning Process  

Rooster

Maandag - Vrijdag