Kies op maat

Inloggen Menu

Branding

Bekijk hier het online magazine met o.a. praktische info en reviews.  

Voor een merk is het heel belangrijk om zich te onderscheiden. Weet je dat een gemiddelde Nederlander per dag meer dan 2000 merken registreert, probeer dan maar eens in op te vallen en echt in het hoofd en hart van de consument terecht te komen. Laten zien dat je er toe doet, met name vanuit de Sustainable Development Goals, anders bent dan anderen en dat je je eigen identiteit hebt en die ook uit durft te dragen. Dat allemaal samen is branding!

Opbouw minor branding

De minor kent drie pijlers: brandmanagement, brandproject en personal branding.

  1. Brandmanagement
    Binnen brandmanagement ga je kennis opdoen over het bouwen van sterke merken. Je gaat in skill labs en inspiration labs aan de slag met actuele, inspirerende kennis over het vakgebied branding. Hier leer je je kritische denkvaardigheden en conceptuele denkvaardigheden aan te scherpen en te combineren tot innovatieve ideeën en creatieve merkoplossingen. Dit doe je niet alleen, samen met medestudenten en onder leiding van team branding. De labs kennen een interactief karakter.
  2. Brandproject
    In het begin ga je aan de slag met een zelf gekozen merk, waarvoor je met een brandingvraagstuk aan de slag gaat. Dit merk ga je adviseren als branding consultant. Tegelijkertijd ga je zelf een ‘echt’ merk acquireren waarvoor je uiteindelijk een brandplan gaat schrijven in een groep van drie studenten. Hierbij geef je een bruikbaar, futureproof merkadvies aan de opdrachtgever.
  3. Personal branding
    Een belangrijk onderdeel is het personal branding programma. De essentie van personal branding is duidelijk maken wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en welke unieke waarde je toevoegt aan anderen (medestudenten, collega’s, opdrachtgevers en alle anderen om je heen). Het gaat erom hoe je mensen aan je weet te binden. Zodat je gevraagd wordt waarvoor je gevraagd wilt worden. Tijdens Personal branding ga je in de trainingen aan de slag met jouw personal brand. Ook zal er tussentijds een coachingsgesprek plaatsvinden.

Naast de trainingen krijg je ook opdrachten die je helpen jouw personal brand verder te ontwikkelen. Reflectie is bij dit onderdeel van groot belang. Het gaat om jezelf (persoonlijk functioneren) in relatie tot je medestudenten, collega’s of opdrachtgevers (persoonlijk beroepsmatig handelen in een maatschappelijke context). Je kunt een keuze maken uit diverse workshops rondom het creëren en neerzetten van jouw personal brand. Op verzoek kan een nieuwe workshop worden ontwikkeld op basis van een van jouw persoonlijke leerdoelen. 

 

Leerdoelen

Als je ervoor kiest je te onderscheiden met de Minor Branding dan…

  • Verdiep je je in de achtergronden van het ontstaan en de ontwikkeling van betekenisvolle merken.
  • Ontwikkel je jezelf op de vaardigheden die je nodig hebt als professional in de branding praktijk.
  • Ervaar je wat de praktijk van het merkenmanagement inhoudt.
  • Leer je kritisch kijken en beoordelen hoe merken opgebouwd zijn en hoe jij het zou doen.
  • Leer je werken in een multidisciplinaire omgeving.

 
Wie zien we graag verschijnen? 

  • Student met passie voor merken en marketing.
  • Student die om kan gaan met vrijheid en zelfstandigheid.
  • Student die initiatief durft te nemen.
  • Student die creatief durft te denken.

Student aan het woord:

Lizzy Koeton, student Fontys, volgde eerder de minor Branding bij Avans Hogeschool:

"De minor is bij mij erg goed bevallen en zou deze dan ook zeker aanraden bij studenten! Wat de hoogtepunten voor mij waren; de gastcolleges van mensen uit het bedrijfsleven en het Personal Branding gedeelte. Hier heb ik beide veel van geleerd.

Ook vond ik het leuk dat we vlotte docenten hadden die van deze tijd zijn; streng als het nodig was, maar heel erg met je meeleven en meedenken. Ze stonden niet als een docent boven de studenten, staat stonden er lekker tussen in!
 
Kortom, heb het heel erg naar mijn zin gehad, en ben blij dat ik deze minor heb gekozen!" 

Ingangseisen

Ingangseisen

De minor Branding is toegankelijk voor studenten van alle opleidingen en studenten van andere hogescholen.

De ingangseisen zijn:

1. Je bent derde- of vierdejaars student en;

2. Je hebt je propedeuse behaald bij aanvang van de minor en;

3. Je hebt toestemming van je eigen examencommissie om deel te nemen aan deze minor en;

4. Je hebt aantoonbare kennis van marketingcommunicatie.

Let op: Geen propedeuse behaald is géén deelname aan de minor!

Literatuur

Literatuur
De benodigde boeken kun je terugvinden op https://www.studiebijdehand.nl/boekenlijsten/2023

Vul bij academie in: Academie voor Business en Entreprenuership.

Rooster

Reken er op dat je 40 uur per week bezig bent met opdrachten van de minor. Er zijn diverse contactmomenten in een week denk hierbij aan labs, workshops, trainingen, projectbesprekingen en assessments.

Toetsing

Toetsing van de minor Branding vindt plaats in de vorm van:

  • Brandmanagement: Brandmanagement Scan (formatief) en Poster Assessment
  • Personal branding: IKIGAI en Personal Brand Assessment
  • Brandproject: Brandplan.

Aanvullende informatie

Lees meer over de aanmelding voor de minor en hoe je je kunt inschrijven bij Avans Hogeschool. Er is een beperkt aantal plaatsen voor de minor dus Vol=Vol.

Word je op de wachtlijst geplaatst, dan is de volgorde indicatief. We streven naar een evenwichtige verdeling van opleidingen/ academies. Dit kan betekenen dat een student na jou op de wachtlijst al wel wordt toegelaten en jij nog even moet wachten op nieuwe afvallers.

Deze minor valt onder de opleiding Commerciële Economie Breda (CE-B). Deze informatie heb je nodig voor je inschrijving in Studielink.

De minor wordt gegeven in Breda en start zowel in februari als in september.