Kies op maat

Inloggen Menu

Media Professional

Deze minor is vol

De wereld verandert razendsnel. Media en mediaconsumenten veroorzaken een informatiestroom waar we bijna in verdrinken. Appjes, alerts, pushberichten, timelines die vollopen met content die de hele dag onze aandacht trekt. Je raakt in deze turbulentie je gevoel voor oriëntatie makkelijk kwijt. We leven niet meer met, maar in media (Deuze, 2017).

Je hebt media nodig om te laten zien wie je bent en wat je de buitenwereld wilt bieden. Met een sterk mediaontwerp creëer je commitment voor de missie van jouw bedrijf of opdrachtgever. Zeker als je zzp’er bent of samen aan een Startup werkt, is het belangrijk te laten zien waar je voor staat en wat jouw meerwaarde is.

De minor Mediaprofessional verandert jou van intuïtieve mediaconsument in bewuste mediamaker: een mediaprofessional.

Bij te weinig inschrijvingen gaat deze minor niet door

Leerdoelen

De minor is praktisch, analytisch en idealistisch. Met behulp van video’s, conceptfotografie, VR, graphics en animaties leer je aantrekkelijke content te produceren. Om zover te komen, oefen je in het MediaLab met tools & tricks, schetsen, scenes en het ontwerpen van scenario’s. Daarnaast analyseer je mediacampagnes, films, series en games: wat vertellen ze over de tijd waarin we leven? Ook houd je je bezig met beeldtaal, storytelling, contentmarketing en natuurlijk duik je in de theorie. Uiteindelijk gaat het erom wat jij te vertellen hebt: wat is jouw meerwaarde voor de samenleving?

Je werkt in een individueel leertraject met een eigen coach. Jouw leerdoelen en niveau zijn leidend bij de beoordeling. Uiteindelijk maak je een persoonlijk mediaberoepsproduct dat relevant is voor jouw eigen context. Ook werk je samen met je team voor een opdrachtgever, of zet je een project in de markt met behulp van crowdfunding.

Aanvullende informatie

Procedure na inschrijving:

  1. Na het downloaden van je leerovereenkomst(en) krijg je zo spoedig mogelijk een mail met daarin of er bij jouw minor(s) nog ruimte is;
  2. Daarna stuur je een verzoek naar je eigen examencommissie met in de bijlage de door jou ondertekende leerovereenkomst(en);
  3. In afwachting van het besluit van je examencommissie reserveren wij de minorplaats(en);
  4. Je eigen examencommissie geeft akkoord door de leerovereenkomst(en) te ondertekenen en te voorzien van een stempel van je hogeschool;
  5. Deze ondertekende en gestempelde leerovereenkomst(en) stuur je naar kiesopmaatminors@che.nl;
  6. Nadat de leerovereenkomst(en) bij kiesopmaatminors@che.nl binnen is/zijn, ontvang je een mail met daarin de stappen die je moet ondernemen om je aanmelding voor de minor(s) definitief te maken.

Ingangseisen

Je kunt instappen op elk niveau, vanuit elke HBO opleiding.

Ingangseisen:

    1. De propedeutische fase moet succesvol zijn afgerond.
    2. Verder verwachten we van je dat je competentie niveau 2 (post propedeuse) bezit. Dat betekent onderstaand:
    • We gaan er van uit dat je complexiteit kunt analyseren, leertaken kunt ontwerpen en zowel zelfstandig als interdisciplinair kunt samenwerken.
    • We prikkelen je om verschillende invalshoeken te hanteren en in dialoog te gaan met andere disciplines en culturen.
    • Gedurende de hele minor vragen we je ook om kritisch te reflecteren op inhoud, context, proces, eigen persoon, eigen beroep en levensbeschouwing.

Toetsing

Je bestudeert online content (colleges en mediatools), volgt hoor- en werkcolleges, werkt individueel in het MediaLab en werkt in een team. Ook werk je samen met bedrijven uit het werkveld. Je ontwerpt je eigen mediaproject en voert het uit voor jouw doelgroepen. Tijdens zogenoemde ateliers (mini-tentoonstellingen) toets je je ontwerp, door te exposeren voor publiek, crowdfunders en opdrachtgevers.

Rooster

september - februari

Het rooster wordt t.z.t. bekend gemaakt