Kies op maat

Inloggen Menu

Leren & ICT via dagonderwijs

“Studenten kunnen een meerwaarde leveren op hun (toekomstige) school door (digitale) leermiddelen op waarde te kunnen schatten en gericht kunnen inzetten in onderwijssituaties”. Het doel van deze minor  komt voort uit de toenemende vraag binnen het onderwijs, om docenten en scholen in de ‘stand’ te zetten om ICT te integreren in de dagelijkse onderwijspraktijk. Er ‘borrelt’ vaak heel veel bij docenten, ze willen wel iets met ICT, maar het komt vaak niet van de grond. Om docenten op grote schaal mee te krijgen is inspiratie van groot belang, dit kan bereikt worden door kennis te delen. Uiteindelijk moet het uit de docent zelf komen. Deze minor draagt bij aan het opleiden van toekomstige docenten met een duidelijke visie op het gebruik van ICT in de klas. Docenten die ICT (didactisch) verantwoord kunnen integreren en anderen kunnen inspireren en activeren.
Behalve voor docenten zijn er namelijk ook andere organisaties waar leren een belangrijke rol speelt. Om dit leren optimaal te faciliteren moet er educatief materiaal worden ontwikkeld van goede kwaliteit.

Leerdoelen

zie beschrijving

Ingangseisen

Deze minor is ook toegankelijk voor studenten buiten het domein Bewegen en Educatie. Behalve voor docenten zijn er namelijk veel andere organisaties waar leren een belangrijke  rol speelt. Om dit leren optimaal te faciliteren moet er educatief materiaal worden ontwikkeld van goede kwaliteit.

Rooster

Het rooster voor voltijdonderwijs zal enige weken voor aanvang bekend zijn. Colleges vinden plaats op de maandag en donderdag.

NB: De minor Leren & ICT gaat in semester 2 '22-'23 van start in een combinatie van DAG en AL. Het lesmoment zal elke maandagmiddag zijn van 15.00 tot 17.00. Startbijeenkomst zal op Windesheim plaatsvinden, daarna zullen de lessen online aangeboden worden. Op enkele presentatiemomenten na, deze zijn fysiek.

Toetsing

De minor bestaat uit de onderstaande zes onderdelen van elk 5 ECTS:

Opdracht 1 - Pilotopdracht (EN-LICT-OPDR1): beoordeling op basis van ingeleverd groepsdossier (Onvoldoende / Voldoende / Cesuur: Voldoende).
Opdracht 2 - Onderzoek (EN-LICT-OPDR2): beoordeling op basis van individueel onderzoeksverslag (cijfer 1 t/m 10, afronding 1 dec. / Cesuur: ≥ 5,5).
Opdracht 3a – Projectvoorstel (EN-LICT-OPDR3a): beoordeling van groepsproduct projectvoorstel (Go / No Go functie) individueel tentamen (cijfer 1 t/m 10, afronding 1 dec. / Cesuur: ≥ 5,5).
Opdracht 3b - Deelproduct project (EN-LICT-OPDR3b): beoordeling van groepsproduct, een gekozen deelproduct binnen het project (cijfer 1 t/m 10, afronding 1 dec. / Cesuur: ≥ 5,5).
Opdracht 3c - Eindproduct project (EN-LICT-OPDR3c): beoordeling van groepsproduct, samengesteld eindproduct i.c.m. een legitimatierapport (cijfer 1 t/m 10, afronding 1 dec. / Cesuur: ≥ 5,5).
Opdracht 4 -  Reflectie (EN-LICT-OPDR4): beoordeling van individuele reflectie m.b.t. de minorcompetenties en het uitstroomprofiel (cijfer 1 t/m 10, afronding 1 dec. / Cesuur: ≥ 5,5).

Houd er rekening mee dat wanneer je in het tweede semester een minor volgt en een eventuele herkansing vindt in het volgende studiejaar plaats, je dan opnieuw dient in te schrijven via studielink.

Aanvullende informatie

De minor gaat van start bij voldoende inschrijving. Toelating geschiedt op volgorde van inschrijving. Houd er rekening mee dat een minor niet door kan gaan vanwege te weinig aanmeldingen of dat een minor vol kan zijn.

Zorg ervoor dat je leerovereenkomst voor het einde van de inschrijfperiode ondertekend is en per mail bij de contactpersoon binnen is.
Mail je overeenkomst naar minorsbe@windesheim.nl

Let op; deeltijdstudenten betalen vaak een lager bedrag aan collegegeld dan het collegegeld dat voor de deeltijd of voltijdopleiding staat waar zij de minor willen volgen. Houd er rekening mee dat je in dat geval het verschil zelf dient te betalen.

Ben je student van Windesheim? Schrijf je dan in via de intekenapplicatie van Windesheim. Kijk voor meer informatie op de site aanbod persoonlijke profilering.