Kies op maat

Login Menu

Gamification Business

Spelen of leren? Waarom niet allebei?

De minor gamification business is er voor studenten die toe zijn aan een vorm van onderwijs waarbij een brug wordt geslagen tussen school en het bedrijfsleven. Bovendien is de minor één serieus real life spel, waarbinnen je kunt zijn wie je wilt worden.

Bij de minor gamification business leer je niet alleen prototypes maken waarin spelelementen worden toegepast, maar ook hoe je een product in de markt moet zetten. Denk hierbij aan games (zowel digitaal als bordspellen) en apps. Studenten mogen hun eigen idee inbrengen of gaan aan de slag met een externe opdrachtgever. De projectkeuze ligt bij de student.

 

Vragen waarmee je binnen deze minor aan de slag gaat:

Hoe start je een eigen bedrijf?

Hoe pas je je eigen kennis toe in de praktijk?

Hoe voeg je met spelelementen waarde toe aan een product, dienst of organisatie?

Hoe vertaal je een visie naar een levensvatbaar product?

Hoe maak je een optimale spelervaring ?

Hoe beïnvloed je het gedrag van een speler of gebruiker?

Hoe werk je optimaal samen binnen een divers team?

Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen?

Hoe haal je een investeerder over om geld in jouw project te stoppen?

 

Special Features van de minor:

  • Geen cijfers, geen tentamens
  • Quests, Challenges, Achievements & Rewards
  • Spelend leren
  • Realistische simulatie van een startup
  • In-game currency (speelgeld)
  • Epic Win

 

Drie factoren die deze minor uniek maken:

  1. De enige minor die aandacht besteed aan de commerciële kant van games en gamification.
  2. Zowel HBO als MBO studenten van verschillende opleidingen werken met elkaar samen.
  3. De inhoud van de minor past zich aan op jouw vaardigheden, kwaliteiten en wensen.

 

Met het spel brengen we de theorie in praktijk, stellen we duidelijke doelen en wordt er in hoog tempo geleerd. Gezien de reacties en resultaten van de studenten weten we dat deze vorm van onderwijs van toegevoegde waarde is voor je professionele ontwikkeling.

Het programma van de minor gamification business is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met nationale en internationale gamebedrijven. De minor biedt een waardevolle line-up van relevante gastdocenten uit het (inter)nationale werkveld. Dit biedt jou een enorme kans om praktijkervaringen op te doen en om je professionele netwerk uit te breiden.

Het bedrijfsleven ziet steeds meer het belang in van games en gamification waardoor er in het werkveld een grote behoefte is aan specialisten met kennis van de business kant binnen de game industrie. Door de diversiteit van het aanbod van opdrachtgevers voor de minor is het vrijwel altijd mogelijk om een goede match te maken tussen student en opdracht, en student en projectteam. Daarnaast word je in de gelegenheid gesteld om binnen het eigen werkveld gamification in te zetten. Bijvoorbeeld:

  • Applied games ontwikkeling voor de medische student
  • Gegamificeerd onderwijs ontwikkelen voor de pedagogische student
  • E-sports ontwikkelingen voor de journalistieke of communicatie student
  • Tv format ontwikkeling voor de media student

 

Leerdoelen

Na het succesvol doorlopen van de minor Gamification Business ben je:

In staat om gamification- en game-ontwikkeling in een commerciële context te plaatsen denkend vanuit je eigen achtergrond, kennis en vaardigheden.

In staat om geleerde theorie en vaardigheden toe te passen in een multifunctionele werkomgeving, en je daarmee te onderscheiden op de (arbeids)markt van de game en gamification industrie.

 

Aanvullende informatie

www.protoplay.nl

https://www.fontysaci.nl/minor/game-business

Klik hier voor het de minor regeling van de minor Gamification Business

Fontys studenten melden zich aan via Progress.

Voor aanvullende informatie, vragen of suggesties: Neem contact op via minorgamificationbusiness@fontys.nl

 

Ingangseisen

Er zijn geen toelatingseisen. Na de start van de minor vindt er een intake plaats waarin wordt gekeken naar je voorkennis, motivatie, verwachtingen en je onderbouwing van de keuze voor het volgen van deze minor. Na de start word je aan het einde van de eerste week in overleg en op basis van de intake, persoonlijke interesses en voorkeuren voor de opdrachten in een projectteam geplaatst.

Afhankelijk van elk project zijn er verschillende rollen mogelijk. Bijvoorbeeld design, development, management, arts, sound, pr, marketing en communicatie.

 

 

Literatuur

De minor kent geen literatuurlijst.

 

Rooster

Dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00

 

 

 

Toetsing

De minor gamification business heeft geen schriftelijke toetsen maar wordt beoordeeld aan de hand van het opleveren van producten en een persoonlijk reflectiedocument.

Er wordt getoetst aan de hand van opdrachten, presentaties en de op te leveren game-concepten en de prototypes die gepitcht worden aan de opdrachtgever.