Kies op maat

Inloggen Menu

What´s in it for me: Een Marketingexpeditie

Marketing is oud, marketing is nieuw. Marketing is voor nu, maar ook voor de toekomst. Je bezig houden met marketing staat gelijk aan steeds weer op expeditie gaan: in de huid kruipen van je klant, op alle mogelijke manieren. En daar je producten of diensten op afstemmen.

In deze minor ga je ook op expeditie. Het is klimmen, zoeken, terugkijken, je pad veranderen, inspannen, uitrusten én samenwerken. Samen naar de top en soms alleen. Voor wie de top haalt, wacht een fantastisch uitzicht.

Wij leveren jou een basisoverlevingspakket, dat je uiteindelijk zelf gaat aanvullen. Aan de hand van actuele thema’s komen zowel de traditionele visies op marketing als de nieuwste inzichten aan bod. Je gaat ook aan de slag met personal branding: jezelf en jouw unieke kwaliteiten profileren in de zakelijke wereld.

 

Vrijheid 

Voor een succesvolle expeditie heb je een topteam nodig. Je eigen verantwoordelijk nemen is noodzakelijk. Maar je krijgt er vrijheid en speelruimte voor terug: ruimte om je eigen draai te geven aan de minor. Zo organiseer je samen gastlessen, workshops en excursies naar inspirerende bedrijven. Je leert van en met elkaar. Je werkt samen in een groepsproject waarin je aan de slag gaat met een ‘real-life’ marketingvraagstuk van een opdrachtgever.

Op de top geven we een feestje. We dagen jullie uit een spetterend eindevenement van de minor te organiseren!

En last but not least: we starten de expeditie met een introkamp in week 1.

Ga jij mee op expeditie? Meld je snel aan voordat je te laat bent!

 

Op de hoogte blijven?

Op expeditie gaan is leuk, spannend maar ook uitdagend. Wij kunnen het weten, want als docenten zitten we er middenin. We stoeien bijvoorbeeld over welke opdrachtgevers en welke vraagstukken voor studenten van alle HAS-opleidingen interessant zijn. Wil jij op de hoogte blijven of meedenken, stuur dan een mail naar:  marketingexpeditie@has.nl

Leerdoelen

Na afronding van deze minor kun je:   

 

  1. Een open houding tonen: onbevooroordeeld communiceren in een een-op-een-gesprek, inleven in gesprekspartner, klant en opdrachtgever en non-verbaal een open houding laten zien.
  2. Een nieuwsgierige houding tonen: open staan voor en nieuwsgierig naar verschillende visies op marketing, nieuwsgierig naar wie de klant is en wat deze beweegt, geïnteresseerd in de (type) opdrachtgever en zijn of haar vraagstuk.
  3. Je persoonlijkheid, kennis en ervaring op een zodanige wijze profileren dat passende toekomstige werkgevers en/of klanten laten zien dat ze met jou kennis willen maken.  
  4. Onthouden, begrijpen en toepassen van modellen uit klassieke marketing, bijvoorbeeld: consumentengedrag, keten-denken, financiële haalbaarheid, omgevingsanalyse, segmentatie en positionering, communicatie, innovatie en MVO.
  5. Onthouden, begrijpen en toepassen van modellen/visies op vernieuwende marketing, bijvoorbeeld korte ketens, gebruik van data, storytelling, neuromarketing, customer journey, innovatie, creativiteitstechnieken.
  6. Creëren van een eigen, onderbouwde visie op marketing van nu en de toekomst op basis van klassieke en vernieuwende marketing en deze visie schriftelijk kunnen uitdrukken.
  7. Analyseren van een real-life marketinggericht vraagstuk uit het werkveld van agro, food en groene leefomgeving en daar schriftelijk een onderbouwd(e) antwoord, visie, oplossing of advies voor aandragen, gekoppeld aan een presentatievorm die aansluit bij de behoeften en het type opdrachtgever.

Ingangseisen

Om deel te nemen aan deze minor moet je je hbo-propedeuse hebben afgerond en minimaal 40 EC hebben behaald in je tweede jaar.

Toetsing

Nog niet bekend.

Rooster

 

Voor deze minor is fulltime beschikbaarheid gewenst