Kies op maat

Login Menu

KT in arbeid en organisatie

Algemeen bij KT minoren: Binnen de opleiding Kunstzinnige Therapie is het mogelijk om je middels de KT minoren te specialiseren in het werkveld Onderwijs, GGZ en/of Arbeid en organisatie. Elk van deze specialistische minoren heeft de zwaarte van 15 EC, verdeeld over twee periodes. Studenten kunnen ervoor kiezen om twee KT-specialisatie-minoren naast elkaar te volgen, of een KT-minor gecombineerd met een KT vrije minor. Deze vrije minor kan vervolgens opgezet worden als verdieping van de andere KT minor, of juist over een andere doelgroep gaan. Zie voor meer informatie over de vrije minor bij de beschrijving van de KT Vrije Minor. Ook kan een KT minor gecombineerd worden met een externe minor van 15 EC. Hierbij is het van belang om er rekening mee te houden dat de KT minor een zogenaamde lintminor is in plaats van een zogenaamde blokminor. 

Specifiek voor minor KT in arbeid en organisatie: Binnen de minor KT in arbeid en organisatie maakt de kt- of ct-student de vertaalslag van therapie naar coaching en training. Centraal staan het ontwikkelen van een specifiek trainingsaanbod en het coachen van een proef cliënt. Voor een deel geven de studenten zelf vorm aan de minor door workshops en presentaties. Bij de workshops nodigen we mensen uit  het bedrijfsleven uit. In een soort van pitch probeer je je training aan de man te brengen. Een uitdagende minor met een commerciële inslag.

Leerdoelen

  • kennen van theorie en praktijk van een doelgroep binnen het werkveld;
  • kennen van principes van het opzetten van een groepstraining;
  • ontwerpen van een training en/of behandelmodule;
  • toepassen van KT/CT op het gebied van coaching

Aanvullende informatie

let op: lintminor van 15 ec, kan gevolgd worden in combinatie met andere KT lintminor, 3e en 4e jaars

Ingangseisen

Opleiding(en): Kunstzinnige Therapie

 

 voltijd   deeltijd

  

Ingangseisen: Stage 1 en alle EC’s uit het tweede studiejaar moeten minimaal behaald zijn.

Toetsing

diverse toetsvormen

Literatuur

  • Kaufman, L., Ploegmakers, J (2006). Het geheim van de trainer, de 5 hoofdingrediënten van succesvolle trainingen. Pearson Education Benelux BV.
  • Ruiten van, H. & Hoedjes, M. (2012). Veranderen door creëren. Hsleiden@bookshop.nl

Rooster

woensdag ochtend en middag