Kies op maat

Login Menu

Merkenmanagement

Merkenmanagement combineert marketing met inzichten uit de psychologie. Je leert hoe merken in de markt gezet worden en welke rol de beleving van consumenten daarbij speelt. Verschillende disciplines passeren de revue: strategie, reclame, design, merkbescherming, merkportfolio’s, public branding. Aan de hand van workshops wordt de theorie toegelicht. Daarin pas je de theorie toe en leer je de “taal van de marketeer” te spreken. In het bijpassende project worden de vaardigheden die komen kijken bij het managen van een merk toegepast.

Kom op 15 september, 11.30 - 13.30 uur naar de Minorenmarkt voor nog meer informatie.

Leerdoelen

  • Inzicht in strategische aspecten van merkenmanagement
  • Merkbeleving kunnen verklaren vanuit psychologisch perspectief
  • Verschillende vormen van reclame kunnen verklaren
  • Designaspecten van merken vanuit een psychologisch en management perspectief kunnen benaderen
  • Bedrijfsrisico’s verbonden met merken kunnen inschatten
  • Principes van merkenmanagement ook kunnen toepassen in de publieke sector

Aanvullende informatie

Minimaal aantal studenten = 12

Maximaal aantal studenten = 28

Ingangseisen

Opleiding(en): alle opleidingen

 

 voltijd

 

Fase opleiding: jaar 3 en 4

Toetsing

-     Individueel portfolio merkenmanagement

-     Onderzoek merkbeleving

-     Portfolio en workshop psychologie van het merk

Portfolio´s en rapportage worden beoordeeld door de docenten, project wordt gepresenteerd aan externe opdrachtgever.

Literatuur

  • Riezebos – Merkenmanagement –Stenfert Kroese- ISBN 9020732080
  • Cialdini, Robert B. (5e herziene editie). Invloed (2010). Den Haag: Sdu Klantenservice
  • Hoften, R., Van. (1e druk). Reclamepsychologie. Groningen: Noordhoff uitgevers

Rooster

Genoemde dagdelen onder voorbehoud van wijzigingen:

maandag ochtend en middag

dinsdag middag

woensdag ochtend en middag

donderdag ochtend en middag

vrijdag ochtend en middag