Kies op maat

Login Menu

Customer Journey Marketing

De afgelopen twee jaar is er op het gebied van marketing meer veranderd dan de dertig jaar ervoor. Het vraagstuk hoe je op het juiste moment de juiste boodschap bij de consument brengt is nog steeds actueel, maar de middelen die hiervoor worden ingezet zijn compleet veranderd. Hedendaagse onlinetechnieken worden toegepast om de klant tijdens het oriëntatie- en aankoopproces te volgen en de verkoop- en communicatiekanalen hierop af te stemmen. Aspecten die hierbij een rol spelen zijn: customer journey, klantcontactstrategie, campagnemanagement, crossmediale campagnes, CRM, conversie en accountability.

Kom op 15 september, 11.30 - 13.30 uur naar de Minorenmarkt voor nog meer informatie.

Leerdoelen

Inzicht in de customer journey van klanten.

Ontwikkelen en implementeren van een klantcontactstrategie.

Creeëren van consistente klantbeleving over touchpoints en kanalen heen.

Opstellen van budgetten en KPI’s op basis hiervan keuzes maken.

Resultaten SMART maken en over de realisatie hiervan rapporteren en communiceren.

Maken van (eenvoudige) data-analyses en deze interpreteren en toepassen.

Aanvullende informatie

Minimaal aantal studenten = 12

Maximaal aantal studenten = 28

Ingangseisen

Opleiding(en): CE en Communicatie

 

 voltijd

 

Fase opleiding: jaar 3 en 4

Toetsing

-     Weekopdrachten theorie (studieboek, wetenschappelijk artikel, praktijkartikel, theorie);

-     Individueel leerverslag;

-     Rapport;

-     Eindpresentatie.

-     Voor de weekopdrachten dient minimaal een 4,0 behaald te worden: gemiddeld dient hiervoor een 5,5 behaald te worden.

-     Voor alle opdrachten dient minimaal een 5,5 behaald te worden.

Literatuur

Hoogveld M., Cross Channel Excellence – Handboek voor geïntegreerd kanaalmanagement, Adformatie groep, 2012

Rooster

Genoemde dagdelen onder voorbehoud van wijzigingen:

maandag ochtend en middag

dinsdag ochtend en middag

woensdag ochtend en middag

donderdag ochtend en middag