Kies op maat

Login Menu

International Business I

​​In deze minor staan de internationale aspecten van het zakendoen centraal. Je verdiept je in andere culturen en ontdekt wat het betekent om internationaal zaken te doen. Internationale marketing speelt een belangrijke rol, evenals het verdiepen van je Engelse taalvaardigheid. De theorie wordt toegepast in internationale case studies die je samen met je projectgroep uitwerkt. Verder is er aandacht voor international human resources management en international cultural studies. Colleges worden aangevuld met bedrijfsbezoeken en gastsprekers. Ook internationale studenten nemen deel aan het programma.

De minor International Business I biedt de keuzemogelijkheid om deel te nemen aan een international week. Deze wordt door studenten en docenten opgezet. Voorbeelden uit het verleden zijn een studieweek naar Ierland (Dublin), Istanbul (Turkije), Polen (Krakau en Warschau) en een international marketing week in Sigmaringen (Duitsland).

Kom voor meer informatie naar de Minorenmarkt:

Wanneer: vrijdag 21 september 2018, tussen 11.30- 13.30 uur

Waar: Hogeschool Leiden, lokaal F0.015, Zernikedreef 11, 2333 CK Leiden

Leerdoelen

Toepassen van marketing principes op internationaal niveau.

Gebruik makend van inzicht in culturele verschillen tussen landen en inzicht in international labour relations.

Ingangseisen

Alle voltijds opleidingen studiejaar 3 en 4.

Toetsing

Global Marketing  7 EC

IBM group report & presentation:

Group report:  video + class cases 30%;

Group grade:  project (cases) 70%.   

IBM individual report & exam:

this is the result of the oral exam (100%).         

     

International Human Resource Management 4 EC

Writing assignment (50%) / oral exam (50%).                          

 

International Cultural Studies 4 EC

Writing assignment / active participation.             

Literatuur

Hollensen, Svend, Global Marketing: A decision-oriented approach, 7th Edition, Pearson Education,  ISBN: 9781292100111

International human resource management, Briscoe, Schuler and Tarique, 4th edition, 2012, Routledge;

Browaeys, Marie-Joelle and Price, Roger (2015) Understanding Cross-Cultural Management, 3rd edition. Harlow: Pearson Education Limited / Financial Times Prentice Hall. ISBN: 978-1-292-01589-7.

Rooster

Ingeroosterde uren: 10 uur