Kies op maat

Login Menu

The journey of people

Bekijk hier het filmpje over deze minor!

Sinds het begin van dit millennium is er meer veranderd dan de dertig jaar ervoor. Het vraagstuk hoe je op het juiste moment de juiste boodschap bij de consument, medewerker of burger brengt is nog steeds actueel, maar de middelen die hiervoor worden ingezet zijn compleet veranderd.

Desalniettemin is het voor organisaties wel belangrijk het zoek-, koop- en werkproces van hun consumenten, medewerkers en burgers zo goed mogelijk te faciliteren en daarvoor is inzicht nodig in “de weg die zij afleggen”, oftewel de “journey of personal needs”. Misschien wel dankzij het feit dat het gedrag van deze groepen niet meer voorspelbaar is , is het voor organisaties des te noodzakelijk gedegen onderzoek te doen onder doelgroepen teneinde een beeld te krijgen van deze journey.

Hedendaagse onlinetechnieken worden toegepast om hen tijdens het proces te volgen en de (communicatie)kanalen hierop af te stemmen. Aspecten die hierbij een rol spelen zijn; contactstrategie, campagnemanagement, crossmediale campagnes, CRM, conversie en accountability.

Leerdoelen

  • Stromingen in de psychologie
  • Individueel gedrag in organisaties
  • Consumenten als individuen en als beslissers
  • Digital analytics
  • Inzicht in de filosofie en methodiek van Journey Mapping;
  • Inzicht in omni-channel strategie (de wijze waarop het proces van de persoon wordt gefaciliteerd door de inzet van meerdere kanalen);
  • Inzicht in cross-media (de communicatiemiddelen die ingezet worden bij het proces);
  • Opdoen van praktische toepasbaarheid van de Journey Mapping methodiek;
  • Ontwikkelen van verbeterideeën omtrent een specifiek gekozen touchpoint;

Aanvullende informatie

Herkansingsmogelijkheden:

Eenmaal binnen betreffende onderwijsblok.

Ingangseisen

Studenten van de voltijdse opleidingen CE, Bedrijfskunde, IBMS, SBRM, MER, HRM, SJD.

Fase opleiding: jaar 3 en 4

Toetsing

Individueel:

  • Weekopdrachten/portfolio: 40%
  • Leerverslag: 10%

Groep:

  • Rapport: 40%
  • Presentatie: 10%

Voor de weekopdrachten dient minimaal een 4,0 behaald te worden: gemiddeld dient hiervoor een 5,5 behaald te worden.

Voor alle opdrachten dient minimaal een 5,5 behaald te worden.

Literatuur

Basisboek Customer Journey – Stefan van Slooten. Noordhoff

Online reader

Rooster

Het aantal contacturen in de relevante dagdelen9 (3 les momenten, 3 uur achter elkaar met steeds een tussenliggende dag).