Kies op maat

Login Menu

Online Marketing

Omschrijving 

‘Een klant is op zoek naar een bril in een winkel. Hij oriënteert zich in de winkel verder online op alle mogelijkheden met zijn iPhone. Hij belt met de customer service van een aanbieder die hij op pagina één in Google vond. Thuis leest hij een paar reviews op de social media. Hij twijfelt nog teveel. Een week later wordt hij in de Koopgoot getriggerd door een gepersonaliseerde advertentie op een interactief reclamebord. Hij kan een foto van zichzelf maken mét bril en deze uploaden voor korting in de webshop. Een dag later ontvangt hij de kortingscoupon in zijn e-mail. Nog geen tien minuten later is hij de eigenaar van een nieuwe bril.’ 

Gebeurt dit al? Kan dit al? Het speelveld tussen bedrijven en klanten is door de digitale technologie ingrijpend veranderd. Er is sprake van een nieuwe generatie klanten, die door nieuwe technologieën veel meer keuzevrijheid hebben. Tegelijkertijd kan en wordt die keuze meer en meer beïnvloed met behulp van diezelfde technologieën. Wil je als organisatie overleven dan moet je je dus verhouden tot het voortdurend veranderend consumentengedrag en de mogelijkheden van nieuwe technologische ontwikkelingen. Ben je benieuwd hoe dat werkt en hoe je daarmee om kan gaan? Je komt erachter bij de minor ‘Marketing in een online wereld’. 

Marketing in een online wereld 
SEO, SEA, Contentmarketing, Display Marketing, Adwords, Influencers, Inbound Marketing, Big Data, VR, AR, AI, The Internet of Things, Machine Learning, crypto currencies, privacy issues; de digitalisering en technologisering van de wereld heeft het marketingvak - en ook organisaties – het afgelopen decennium op zijn kop gezet. Langzaamaan begint het tot ons allemaal door te dringen dat de digitale revolutie geen holle frase is en nog maar net begonnen. Wat er over vijf jaar bestaat en kan is voor zelfs de topexperts koffiedik kijken. Daarom geef je de minor ‘marketing in een online wereld’ voor een groot deel zelf vorm. Je kiest bij ons een channel waarbinnen je je wilt bekwamen, zoekt zelf naar manieren om dat voor elkaar te krijgen, en voegt op die manier waarde toe aan het team waarmee je gedurende de hele minor werkt aan een opdracht van een eigen (zelf gekozen) opdrachtgever.  

Helicopterview 
Moet je dat dan helemaal alleen doen? Nee. Een team van docenten helpt je strategisch, analytisch, commercieel, creatief en vanuit de technologie te denken en onderbouwde keuzes te maken over online strategieën, businessmodellen, consumentengedrag en de juiste marketingcommunicatiemiddelen. Dat gebeurt door middel van hoorcolleges, werkcolleges, consults en gastcolleges.  

Meer weten? Kom naar de minorbeurs. 

 

Periode 

11-2-2019 – 28-7-2019


Contact 

Minorbureau  
Rochussenstraat 198 
3015 EK Rotterdam 
 
12e etage, kamer RS.12.109  
 
Telefoon: 010 - 794 4522 
Openingstijden:  
08:30 - 16:30 uur 
Tussen 12.30-13.00 uur gesloten 

E-mail:minorbureau@hr.nl  

 

 

 

Leerdoelen

Marketing in een online wereld
SEO, SEA, Contentmarketing, Display Marketing, Adwords, Influencers, Inbound Marketing, Big Data, VR, AR, AI, The Internet of Things, Machine Learning, crypto currencies, privacy issues; de digitalisering en technologisering van de wereld heeft het marketingvak - en ook organisaties – het afgelopen decennium op zijn kop gezet. Langzaamaan begint het tot ons allemaal door te dringen dat de digitale revolutie geen holle frase is en nog maar net begonnen. Wat er over vijf jaar bestaat en kan is voor zelfs de topexperts koffiedik kijken. Daarom geef je de minor ‘marketing in een online wereld’ voor een groot deel zelf vorm. Je kiest bij ons een channel waarbinnen je je wilt bekwamen, zoekt zelf naar manieren om dat voor elkaar te krijgen, en voegt op die manier waarde toe aan het team waarmee je gedurende de hele minor werkt aan een opdracht van een eigen (zelf gekozen) opdrachtgever.

Toetsing

 

Rooster

Het rooster volgt.