Kies op maat

Inloggen Menu

Online Management

​De minor Online Management stoomt je klaar voor een positie als online (project)manager door je inzicht te geven in de verschillende processen die bij het optimaliseren van middelgrote tot grote e-commerce websites belangrijk zijn. Doel van de minor: leren hoe je de micro- en macroconversie van de website kunt verhogen, waarbij je tevens rekening houdt met allerlei strategie- en managementgerelateerde vraagstukken die belangrijk zijn in dit proces. 

Dit betekent dat je in de minor veel bezig bent met diverse vormen van gebruikersonderzoek (zoals diepte-interviews, usability testing, eye tracking en A/B testing) en analyses in Google Analytics. Je bedenkt slimme oplossingen voor conversiegerelateerde vraagstukken en zet dit om in duidelijk beargumenteerd en onderbouwd advies voor jouw opdrachtgever. 

Binnen de minor werken we alleen met echte opdrachtgevers. Deze worden voorafgaand aan de minor door jullie zelf gevonden, waarbij je werkt in duo

Leerdoelen

​Wat je specifiek gaat onderzoeken zijn wensen en behoeften van de gebruiker van de website op het gebied van usability en content zijn en hoe je de sales funnel kunt optimaliseren. 
Je onderzoekt ook welk van de klantsegmenten in potentie het meest winstgevend is, hoe de je belangrijkste landingspagina

Aanvullende informatie

Kosten:
Voor de Minor rekenen we een bijdrage van €50 voor bootcamp dagen en externe activiteiten en een eigen bijdrage voor een externe test, a €75

Vragen over de minor?
Contact Jolanda Brontsema, j.e.brontsema@hva.nl

Vragen over de Kies op Maat-procedure?
Contact Karin van de Haterd, minoren-co-cb@hva.nl

Let op: Er zijn 8 plekken beschikbaar.
Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst ondertekende leerovereenkomsten in behandeling genomen.

Ingangseisen

Geen, maar let op: het is een specifieke en pittige minor. Een gezonde dosis werklust en interesse in optimalisatie heb je echt nodig. Al het andere aan kennis en vaardigheden is bij te leren.

Toetsing

Online Strategy I - 6 EC - Portfolio 
Conversie I - 6 EC - Portfolio
Management en Consultancy I - 3 EC -  Portfolio
Online Strategy II - 6 EC - Portfolio
Conversie II - 6 EC - Portfolio
Management en Consultancy I - 3 EC - Portfolio

Literatuur

​Wordt ruim op tijd bekend gemaakt; mix van standaardwerken in optimalisatie & marketing en artikelen. we streven er naar om literatuurkosten minimaal te houden door open publicaties en downloads te gebruiken.

Rooster

​Dit wordt bekend in januari 2020.

Contacttijd:
Ongeveer 140 uur, bestaande uit hoorcolleges, werkcolleges en consultancy. Zie modulehandleiding voor de definitieve contacttijd.​