Kies op maat

Login Menu

Online Management

De minor Online Management stoomt je klaar voor een positie als online (project)manager door je inzicht te geven in de verschillende processen die bij het optimaliseren van middelgrote tot grote e-commerce websites belangrijk zijn. Doel van de minor: leren hoe je de micro- en macroconversie van de website kunt verhogen, waarbij je tevens rekening houdt met allerlei strategie- en managementgerelateerde vraagstukken die belangrijk zijn in dit proces.

Dit betekent dat je in de minor veel bezig bent met diverse vormen van gebruikersonderzoek (zoals diepte-interviews, usability testing, eye tracking en A/B testing) en analyses in Google Analytics. Je bedenkt slimme oplossingen voor conversiegerelateerde vraagstukken en zet dit om in duidelijk beargumenteerd en onderbouwd advies voor jouw opdrachtgever.

Binnen de minor werken we alleen met echte opdrachtgevers. Deze worden voorafgaand aan de minor door jullie zelf geregeld. Deze opdrachtgevers dienen een behoorlijke omzet en aantal unieke bezoekers per maand te hebben. Daarnaast is het belangrijk dat jouw opdrachtgever betrokken is bij het proces en je faciliteert in het uitvoeren van de diverse onderzoeken en analyses.

In het bedrijfsleven is veel belangstelling voor studenten die deze minor gevolgd hebben. De meeste minorstudenten hebben vaak al een stageplek voordat de minor afgelopen is. Daarnaast heb je meer kans op een interessante en goedbetaalde baan als je klaar bent met je studie.

Leerdoelen

Wat je specifiek gaat onderzoeken zijn wensen en behoeften van de gebruiker van de website op het gebied van usability en content zijn en hoe je de sales funnel kunt optimaliseren.
Je onderzoekt ook welk van de klantsegmenten in potentie het meest winstgevend is, hoe de je belangrijkste landingspagina's optimaliseert en persuasion toepast om klanten tot aankoop te verleiden.
Daarnaast kijk je welke strategie met bijhorende succesfactoren en kpi's het beste bij de opdrachtgever past en doe je uitgebreide analyses o.a. in Google Analytics en d.m.v. expertreviews naar de knelpunten van de website.
Ook onderzoek je de inzet en ROI van de online marketingkanalen per fase in het klantproces en duiken we in het opkomende vakgebied van conversieattributie.
Om dit alles in goede banen te kunnen leiden, besteden we ook de nodige aandacht aan projectmanagementtechnieken en leren we je presenteren, onderhandelen en adviseren op een praktische manier.

Aanvullende informatie

Vragen over de minor?
Contact Rick Goossens, r.goossens@hva.nl

Vragen over de Kies op Maat-procedure?
Contact Karin van de Haterd, minoren-mic@hva.nl

Let op: Er zijn 8 plaatsen beschikbaar voor Kies op Maat aanmeldingen.

Toetsing

Online Strategy I - 5 EC - Portfolio
Conversie I - 5 EC - Portfolio
Management en Consultancy I - 5 EC -  Portfolio
Online Strategy II - 5 EC - Portfolio
Conversie II - 5 EC - Portfolio
Management en Consultancy I - 5 EC - Portfolio

Rooster

Dit wordt bekend in januari 2018.