Kies op maat

Login Menu

Innovatie in het MKB (BFftF)

Vanuit de literatuur weten we dat innovatoren die hun innovaties baseren op diepgaand klantinzicht tot betere marktresultaten komen. Dit komt omdat een goed inzicht in de behoeften van klanten tal van voordelen met zich meebrengt, zoals een hogere creativiteit, innovatievere oplossingen, kortere leadtime, een effectiever team, een verbeterde marketingfunctie. Kortom een sterke uitgangspositie voor goede marktresultaten. Echter een goed inzicht in de behoeften van de klant vergt een zeker proces, met kennis en inzet van de juiste methoden, een goede R&D-marketing samenwerking, en een juiste timing. Vooral in het MKB lijkt dit nogal eens mank te lopen. Om beter te begrijpen wat er fout loopt en hoe dit verbeterd kan worden, doen we binnen de HZ continue case studie onderzoek onder Nederlandse MKB bedrijven. Het doel is om een beter inzicht krijgen in de wijze waarop MKB innovatoren gebruik maken van klantinzicht, om dan uiteindelijk een instrument te ontwikkelen waarmee klantinzichtprocessen verbeterd kunnen worden. 

Leerdoelen

    1.  You improve the challenge based on a professional and proactive attitude.
    2.  You view and understand the challenge from different perspectives.
    3.  You design, execute, monitor, interpret and/or validate the professional product systematically.
    4.  You propose a desirable follow-up and critically evaluate the professional product (result) and the associated development process.
    5.  You share and record the results in a structured manner and, based on your results, you potentially contribute to enriching existing knowledge.
    6.  Project related goal (specified by or with help of work field).

Aanvullende informatie

Locatie HZ (Vlissingen, Middelburg) and / or at location in the work field, depending on the project.

You will work on and gain experience in a real project. Stakeholders and experts from the work field are looking forward to collaborate with you and to find solutions to the challenges they currently encounter. Your contribution will be of direct use to them, and future minor participants will build on your work. 

By working on these projects you will learn to develop a project plan and experience how to execute this with your team. You will also learn from other teams by assessing their plans and results. In other words, you will further develop your professional skills and research capacity. Coaches and researchers will train and support you to achieving these. Read more about why not to miss this opportunity!

Ingangseisen

Economics & Management domain

  • Business & Management
  • Communication
  • Finance & Control
  • Marketing & Economics

Technical domain 

  • Engineering
  • HBO-ICT
  • Logistics Engineering
  • Water Management

Entry requirements: you are in study year 3 or 4 and you have achieved your propedeuse

Toetsing

Type: individual, oral Final Assessment about the participant's digital portfolio
Content: Portfolio consisting of evidence for the six learning goals (Professional Products and a Progress & Reflections report)
Minimum grade: 5.5 out of 10 points
Planning: semester 1: calendar week 4 of 2020  |  semester 2: calendar weeks 25 and 26 of 2020. Inspection: same date as Final Assessment. Re-exam: 2 weeks after Final Assessment.
More information: Final Assessment

Literatuur

To be defined.

Rooster

Contact moments in general: kick-off (week 1), four workshops about research, workshops about relevant and specific topics (optional), poster presentation (end of the minor), final assessment (last week(s))
Contact moments specific for Innovatie in het MKB: to be defined
Work forms: (guest) lectures, excursions, group discussions, expert consultation, workshops