Kies op maat

Login Menu

Neuromarketing

In deze vernieuwde minor ga je leren om de theorieën op het gebied van psychologie, sociale psychologie, gedragswetenschap en neurowetenschap in te zetten om koopgedrag te meten en te beïnvloeden. Dit doe je evidence based waarbij het verzamelen en interpreteren van data door observatie en experimenten een prominente plek inneemt in het semester.

Leerdoelen

Deze minor is bedoeld voor studenten die meer willen weten over de onbewuste en onlogische beslissingen die een klant neemt. Aan de hand van de wetenschap probeer je gedrag te verklaren, te voorspellen en te beïnvloeden.

Na het volgen van deze minor weet jij onder andere waarom onregelmatig belonen beter is dan continu belonen, hoe je aan iemands gezicht kan zien dat hij liegt, waarom het beter is om het 2e product gratis te verkopen dan 50% korting te geven bij aankoop van twee producten en waarom het handig is om experts te gebruiken om je product aan te prijzen.

De opgedane kennis ga je inzetten in praktijksituaties. Voor verschillende bedrijven ga je data verzamelen en interpreteren. Je maakt dan producten, reclameuitingen, belevenissen enzovoorts en deze test je op doelmatigheid.

Ingangseisen

Instapniveau

De minor neuromarketing is een keuzeminor voor bij voorkeur 3e-jaars studenten.

Mogelijke deelnemers

Geschikt voor iedereen die zich interesseert in het beïnvloeden van mensen.

Toetsing

Meerdere toetsvormen worden gebruikt.

Literatuur

Boeken, wetenschappelijke artikelen, MOOC’s,

De literatuur is deels in het Nederlands en deels in het Engels.

Rooster

De werkvormen zijn workshops, colleges, intervisie en opdrachten.