Kies op maat

Inloggen Menu

Marketing & Social Impact (NL) - 2024-2025 (Amsterdam)

Ontdek de Kracht van Marketing & Social Impact
Sta jij klaar om een verschil te maken in de wereld van morgen? Wil je niet alleen succesvol zijn, maar ook bijdragen aan een florerende samenleving en een gezonde planeet? Geloof jij in bedrijven zoals Tony's Chocolonely, Dopper, Patagonia, Too good to go en Triodos Bank, die niet alleen streven naar winst, maar ook naar een positieve impact?

Bij Hogeschool Inholland nodigen we jou uit om deel te nemen aan onze inspirerende keuzemodule: Marketing & Social Impact. Met het motto: ‘Doing well by doing good’ (toegeschreven aan Benjamin Franklin, eind 19e eeuw) dagen we je uit om na te denken over de beste mix van kapitalisme en filantropie.

Wat staat je te wachten?
In het eerste deel van de module duik je samen met je team in de wereld van purposeful marketing. Door het volledige marketingproces voor een opdrachtgever te doorlopen, bestudeer je cases, kruip je in de huid van de doelgroep, onderzoek je trends en raadpleeg je experts. Het resultaat? Een nieuwe waardepropositie op product- en conceptniveau, waarin winstgevendheid en maatschappelijke bijdrage samenkomen.

In het tweede deel wacht je een unieke kans: je bedenkt en implementeert een campagne over een onderwerp dat jij belangrijk vindt. Maak meer bewegen onweerstaanbaar, vapen onder jongeren enorm suf of oordoppen tijdens festivals heel normaal. Met guerrilla marketing en ludieke acties zorg jij voor social impact.

Waarom zou je meedoen?

  • Verken de diepten van greenwashing, ethisch handelen, data mining, waardecreatie, marketing design, klantgericht denken, co-creatie, gedragsontwerp en verantwoordelijkheid nemen.
  • Laat je inspireren door een rijke online leeromgeving, vol met video's, cases, prikkelende vragen en artikelen die je voorbereiden op expertlessen en trainingen.
  • Ontwikkel je kennis in samenwerking met ervaren marketeers tijdens coaching sessies en breng je opgedane inzichten direct in de praktijk.
  • Ervaar een gestructureerde aanpak met modellen zoals de "Build-test-learn" methode, Triple-Layered Canvas en Marketing Design, waardoor je tot co-creatieve oplossingen en nieuwe inzichten komt.
  • Presenteer regelmatig tussentijdse resultaten aan medestudenten voor waardevolle feedback en feedforward die je verder brengen.

Ben jij er klaar voor om jouw stempel te drukken op de toekomst van marketing? Doe mee aan Marketing & Social Impact en ontdek de kracht van verantwoordelijk zakendoen!

Leerdoelen

Dit is een nieuwe module; meer informatie volgt zo spoedig mogelijk.

Toetsing

OE1: Andere wijze. (20 ec) Purposeful Marketing 

Groepsbeoordeling. Beroepsproduct: War Room (Miro Board) met “de waardepropositie” en een individuele verantwoording waarin je jouw bijdrage inzichtelijk hebt gemaakt.  

OE2: Andere wijze met toetszitting (10 ec) Making Waves 

Individuele beoordeling. Beroepsproduct: Presentatie/video plus hand-out. (dat mag ook video zijn van impact die bereikt is, actie, etc). 

Aanvullende informatie

Marketing & Social Impact wordt ook in semester 1 in Rotterdam (NL) en in semester 2 in Den Haag (ENG) en Haarlem (NL) aangeboden.

Het kan gebeuren dat er te weinig aanmeldingen zijn voor een module, waardoor deze geannuleerd moet worden.