Kies op maat

Inloggen Menu

Creative Branding & Media

Zoek je een minor waarin je leert omgaan met grafische programma's, waarin je voor een echt bedrijf een echt merkprobleem helpt oplossen, maar ook hoe je de pers te woord staat zodat jouw boodschap gepubliceerd wordt? Schrijf je dan in voor de minor Creative Branding & Media.

Het belangrijkste onderdeel is het project Branding & Media. Met een team bepaal je hierin de merkpropositie en ontwikkel je een plan voor de (her)positionering. Daarvoor analyseer je communicatiemiddelen en de merkstrategie en je onderzoekt de doelgroep.

Leerdoelen

De Minor Creative Branding & Media bestaat uit de volgende modules met bijbehorende leeruitkomsten:

Project Branding & Media (10EC)
Voor een opdrachtgever is in groepsverband een merkstrategie geanalyseerd en een nieuwe of vernieuwde merkpropositie ontwikkeld, inclusief de daarbij behorende content en introductieplan; dit alles op basis van onderzoek, relevante literatuur en modellen. De student heeft met zijn groep een overtuigend voorstel gepresenteerd, in de vorm van een rapport en presentatie. Op globaal niveau zijn de kosten en opbrengsten inzichtelijk gemaakt. Binnen het team en met de opdrachtgever is op professionele wijze samengewerkt. De student heeft aangetoond individueel te kunnen reflecteren op inhoud en proces.

Branding (5EC)
Student toont in overzichtelijke casuïstiek aan hoe op een logische wijze een merk te bouwen, gebruik makende van relevante literatuur, richting gewenste situatie vanuit een bestaande gegeven situatie.

Mediatraining & Media Impact (5EC)
Student past kennis en vaardigheden toe om een merk via media bij de doelgroepen de gewenste effecten te laten genereren. Hierbij communiceert de student de gewenste boodschap via de media naar de doelgroep, via journalisten, in een internationale omgeving. Deze vaardigheid moet getoond worden in professioneel Engels.

Creatie & Analyse van Middelen (5EC)
De student past toe: kennis over beeldanalyse en vaardigheden in grafische programma's. Hiermee maakt hij op conceptueel niveau overtuigende voorstellen voor hoe een merk haar boodschappen effectiever visueel aan de doelgroep kan communiceren.

Kunst van het Overtuigen (5EC)
Student toont aan zijn publiek te kunnen overtuigen in verschillende situaties.

Ingangseisen

Deze minor staat open voor alle studenten. Je mag je inschrijven als je bij je eigen opleiding je propedeuse hebt behaald.

Literatuur

Project Branding & Media (10EC)
- Sheets, filmpjes, artikelen

Branding (5EC)
- Boer (2022) Brand Design. 7e editie. Pearson Benelux bv, Amsterdam.
- Sheets, filmpjes, artikelen
- (Online) Paper: Brand Religions: https://insites-consulting.com/bookzines/brand-religion/

Mediatraining & Media Impact (5EC)
- Reader
- Sheets, filmpjes, artikelen

Creatie & Analyse van Middelen (5EC)
- Broek (2023) Beeldtaal. Boom Uitgevers, Amsterdam.
- Sheets, filmpjes, artikelen

Kunst van het Overtuigen (5EC)
- Reader
- Sheets, filmpjes, artikelen

Toetsing

Toetsing van de competenties vindt plaats door een combinatie van presentaties, rapportages en tentamens.

Aanvullende informatie

Vraag jij je af of deze minor iets voor jou is? Of wil je meer informatie? Mail dan met Harry Smals h.smals@windesheim.nl