Kies op maat

Inloggen Menu

Innoveren in de Logopedie

Binnen de minor Innoveren in de Logopedie worden verbredende en verdiepende activiteiten aangeboden en uitgevoerd. Het gaat hierbij om een specifiek probleem in een specifieke (logopedische) context. Deze wordt veelal omschreven door een opdrachtgever. Een opdrachtgever kan een docent zijn van de Opleiding Logopedie, een docent/onderzoeker van het lectoraat, maar ook een logopedist uit het werkveld. Probleemstellingen binnen deze minor kunnen dan ook divers zijn. Flankerend aan het uitwerken van deze specifieke problemen/vragen wordt onderwijs op maat aangeboden.

Leerdoelen

Doel/Leeruitkomsten:
De Hanzehogeschool wil studenten opleiden tot onderzoekende professionals, die dankzij hun onderzoekend vermogen een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van hun beroep. Door deelname aan de minor Innoveren in de Logopedie lever jij hieraan in groepsverband een bijdrage. Je neemt deel in groepjes van 2-5 studenten.

  • De student realiseert een project waarbij de opdracht wordt uitgevoerd in goed overleg met de (externe) opdrachtgever, of andere betrokkenen indien de student zelf een project initieert. Het project is een totaalproject met de nadruk op het managen en gericht uitvoeren.
  • Indien niet specifiek bepaald door de opdrachtgever, kiest de student binnen het project zelf een onderwerp voor het uiteindelijke product en beargumenteert de relevantie van dit zelfgekozen onderwerp voor zijn doelgroep.
  • De student handelt als een onderzoekende, kritisch-reflectieve professional die zich verantwoordelijk voelt om met zijn/haar handelen en adviezen een betekenisvolle bijdrage te leveren aan de organisatie waarin hij werkt en aan de maatschappij.
  • De student rapporteert schriftelijk over het project, waarbij de rapportage voldoet aan wetenschappelijke en/of systematische kennisontwikkeling.

Ingangseisen

- Propedeuse behaald
- 45 EC uit de hoofdfase behaald

Toetsing

Professioneel product.