Kies op maat

Inloggen Menu

Brand- and Customer Experience (Deeltijd)

Deze minor is bedoeld voor werkende professionals die:

  • Hun carrière willen verrijken met praktische en theoretische kennis over het creëren van betekenisvolle merk- en klantervaringen.
  • Gemotiveerd zijn om zelfstandig te leren en hun leerervaringen toe te passen binnen hun huidige baan. 

Of je nu werkt in marketing, branding, communicatie, een eigen bedrijf of werkt in ander relevant werkveld waarbinnen je de opdrachten kunt uitvoeren, deze cursus zal een waardevolle aanvulling zijn op je professionele toolkit. Alle opdrachten voer je uit binnen de context van je eigen werkgever. Dit zorgt voor een directe toepassing van je leerervaringen in de praktijk en maximaliseert de impact op je professionele ontwikkeling. We verwachten een hoge mate van zelfstandigheid van de deelnemers. Dit betekent dat je de ruimte krijgt om je eigen leertraject vorm te geven, terwijl je steun ontvangt van onze ervaren docenten.

Inhoud
Word een meester in merk- en klantbeleving! In deze minor leer je onvergetelijke merkervaringen en klantenloyaliteit te creëren door middel van betekenisvolle klant ervaringen. Deze minor is speciaal ontworpen voor professionals zoals jij, die streven naar excellentie in de dynamische wereld van merk- en klant ervaringen. Je bouwt een basis voor het bouwen van sterke, waardegedreven merken met bijbehorende klantbelevingen die zowel succesvol zijn als een positief maatschappelijke impact hebben.

Je leert hoe je maatschappelijke trends kunt analyseren en hoe je deze trends kunt omzetten in kansen voor je merk. Vervolgens leer je hoe je deze kansen kunt vertalen naar klantbelevingen die zowel aansluiten bij de waarden van je merk als bij de verwachtingen van de consument en bij een maatschappelijke opgave. Ook zal de cursus je voorzien van de benodigde tools en kennis om de impact van je marketingactiviteiten te evalueren, zowel in termen van bedrijfsresultaten als maatschappelijke impact.  Op deze manier word je voorbereid om een evenwicht te vinden tussen commercieel succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Versterk je merk, maak impactvolle klantbeleveningen en zet de volgende stap in je carrière.

Cursussen
Deze minor is flexibel ingericht en opgedeeld in twee zelfstandige modules van elk 15 studiepunten.

  • Brand Experience, 15 EC, gericht op het definiëren van merkidentiteit en het creëren van betekenisvolle merkervaringen.
  • Customer Experience, 15 EC, gericht op het creëren van klantbeleveningen die bijdragen aan meervoudige waardecreatie

Leerdoelen

  • Koers bepalen: Je zet commerciële koers uit op basis van je visie, de kansen die je in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin je werkt. Je bent een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • Waarde creëren: Je geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doe je op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Je weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.

Ingangseisen

Je hebt een relevante baan met een werklast van minimaal 0,6 fte (24 uur).

Literatuur

De relevante literatuur wordt via de canvas pagina beschikbaar gesteld. Deze is nog niet bekend, omdat we de meest actuele ontwikkelingen betrekken bij de minor.

Rooster

De lessen vinden plaats gedurende een half jaar, verdeeld over twee periodes (A en B). In totaal zijn er 8 lesdagen. Voor zowel de cursus Brand Experience (15 EC) als de cursus Customer Experience (15 EC) zijn er vier lesdagen.

De lessen zijn om de week ingeroosterd, op een vrijdag of zaterdag. Per cursus zijn er vier lesdagen, verdeeld over twee vrijdaglessen (14:00 tot 20:30 uur) en twee zaterdaglessen (10:00 tot 16:30 uur). Deze minor, ideaal voor deeltijdstudenten, is zorgvuldig gepland om in een drukke agenda te passen van werkende professionals.

De les- en toetsroosters worden, met uitzondering van de eerste onderwijsperiode van het studiejaar (start september), altijd vier weken voor de start van iedere onderwijsperiode op Mijn Rooster geplaatst. Het rooster voor de eerste onderwijsperiode van het studiejaar is drie weken voor de start vindbaar op de site. Op Mijn Rooster is altijd het meest actuele rooster zichtbaar.

Toetsing

De minor heeft in zijn geheel een programmatisch toetsprogramma met als toetsproduct een assessment. Aan de hand van verschillende datapunten met feedback momenten (van medestudenten, docenten en experts) toon jij je ontwikkeling aan op enkele, van tevoren afgesproken, professionele leerdoelen. Je verzamelt alle relevante feedback in een eigen portfolio en bespreekt dit zowel tussentijds als aan het einde met je leerteamcoach.

Aanvullende informatie

Ondertekende leerovereenkomsten kunnen tot en met 28 juni 2024 worden geüpload in Osiris Aanmelding, zie de instructie op de leerovereenkomst of check onze site. Leerovereenkomsten die ná 28 juni worden ontvangen, zullen niet in behandeling worden genomen.  

Let op: Leerovereenkomsten worden in behandeling genomen op volgorde van binnenkomst in Osiris Aanmelding (first come, first serve). Een ingediende leerovereenkomst geeft pas recht op een plek binnen een minor als er sprake is van het volgende: 
* De minor is nog niet vol: elke minor heeft een maximum aantal plekken per periode 
* De student heeft de leerovereenkomst compleet ingediend (inclusief eigen gegevens en handtekening en stempel eigen examencommissie) 
* HU heeft de leerovereenkomst ondertekend en gestempeld