Kies op maat

Inloggen Menu

Digital Marketing (15EC)

"Het speelveld van marketing is in de afgelopen decennia ingrijpend veranderd. Kennis van online consumentengedrag en online marketing is van vitaal belang voor marketeers. De moderne marketeer moet niet alleen weten hoe online marketingcommunicatie werkt. Maar ook hoe hij het internet kan inzetten voor bijvoorbeeld productrealisatie, marktonderzoek of distributie." (M. Visser, B. Sikkenga)

De minor Digital Marketing is een verdiepende minor waarbij nadruk wordt gelegd op het toepassen van digitale en online marketingmogelijkheden ten behoeve van planning en organisatie van het digitaal en online marketingproces. Hierbij worden de volgende onderwerpen behandeld: Big Data (Inclusief markt- en consumer insights en 'predictive analytics'), content marketing, marketing automation, mobile marketing, social media marketing, SEO, SEA en nog een aantal andere actuele ontwikkelingen, zoals wearables, Online PR etc. De gebruiker staat bij deze minor centraal.

Leerdoelen

Aan het einde van deze minor heeft de student kennis van:
  • De plaats van online marketing in bedrijfsstrategie en marketing strategie;
  • Trends en gebruiken in de markt met betrekking tot het toepassen van online marketing en sociale media in marketing campagne;
  • Nieuwe innovatieve middelen en methoden in de online marketing;
  • Aan het einde van deze cursus is de student in staat om;
  • Een internetstrategie te formuleren die past bij een specifieke organisatie en die een bijdrage levert aan de doelen en de continuïteit van de organisatie;
  • Een social media analyse te maken en adviezen te geven die een bijdrage leveren aan de bedrijfsdoelstellingen van de klant middels een 'social media plan';
  • Een online marketing onderwerp te onderzoeken, analyseren en er een gestructureerd en inhoudelijk verslag van te doen mbt de mogelijkheden / praktische toepasbaarheid ervan in de marketing.

Aanvullende informatie

Vragen over de minor?
Contact Nermin Hadžiarapovic n.hadiarapovic@hva.nl

Vragen over de Kies op Maat-procedure?
Contact Ineke Odenhoven, onderwijsbureau.fbe@hva.nl

Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst ondertekende leerovereenkomsten in behandeling genomen.

Ingangseisen

Deze minormodule is geen volledige minor en moet gecombineerd worden met een andere minormodule van 15 EC.

Toetsing

Studiegidsnummer: 6100DM1_18
Toetsvorm: Deelonderwijseenheid
Omschrijving: DM1 Digital Marketing Campaign
EC: 9

Studiegidsnummer: 6118DM11AS
Toetsvorm:
Assessment
Omschrijving:
DM1 DataDriven E-mark. Prtk
EC: -

Studiegidsnummer: 6118DM12OP
Toetsvorm:
Opdracht
Omschrijving:
DM1 Digital Marketing Refl.
EC: -

Studiegidsnummer: 6100DM2_18
Toetsvorm:
Deelonderwijseenheid
Omschrijving:
DM2 Social Media Assignment
EC: 6

Studiegidsnummer: 6118DM2_AS
Toetsvorm:
Assessment
Omschrijving:
                   DM2 Social Media Assignment  
EC: -

Wanneer een student een onderdeel niet succesvol heeft afgerond in de onderwijsperiode waarin zij het onderwijs van de minor heeft gevolgd dan kan de student alsnog de minor afronden tijdens volgende onderwijsperiode(n) van de betreffende minor.

Wordt een minor niet meer aangeboden of is de inhoud van de minor herzien, dan biedt de opleiding in het daarop volgende studiejaar nog tweemaal de gelegenheid tot het afronden van de minor.                      

Literatuur

Verplicht:

  • TCEI Model - dit wordt uitgereikt door de docenten.
  • Digitale marketing strategie, auteur: Emile Lancee , Zwarthoed 2e druk, ISBN: 9789082126099.
  • Basisboek Online Marketing, auteurs: Marjolein Visser & Berend Sikkenga, Druk: 2de, ISBN: 9789001850951.
Aanbevolen:

Web Analytics Demystified van Eric T. Peterson.

Rooster

Per februari 2020 wordt de minor op zowel dinsdag- en donderdagavond (18.40 - 22.00 uur) als zaterdag (10.00 - 17.00 uur) aangeboden in blok 3. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen!   Contacttijd:
De contacttijd bestaat uit hoor- en werkcolleges, onderzoeken en practica. Gemiddeld 6 uur per week gedurende 7 weken.