Kies op maat

Inloggen Menu

Digital Marketing (15EC)

"Het speelveld van marketing is in de afgelopen decennia ingrijpend veranderd. Kennis van online consumentengedrag en online marketing is van vitaal belang voor marketeers. De moderne marketeer moet niet alleen weten hoe online marketingcommunicatie werkt. Maar ook hoe hij het internet kan inzetten voor bijvoorbeeld productrealisatie, marktonderzoek of distributie." (M. Visser, B. Sikkenga)

De minormodule Digital Marketing is een verdiepende minormodule waarbij nadruk wordt gelegd op het toepassen van digitale en online marketingmogelijkheden ten behoeve van planning en organisatie van het digitaal en online marketingproces. Hierbij worden de volgende onderwerpen behandeld: content marketing, marketing automation, mobile marketing, social media marketing, SEO, SEA en nog een aantal andere actuele ontwikkelingen, zoals wearables, Online PR etc.

De gebruiker staat bij deze minor centraal. PS. De themas kunnen varieren rekening houden met actuele ontwikkelingen in de snelveranderende digitalmarketingomgeving.

Leerdoelen

Aan het einde van deze minor heeft de student kennis van:

  • De plaats van online marketing in bedrijfsstrategie en marketing strategie;
  • Trends en gebruiken in de markt met betrekking tot het toepassen van online marketing en sociale media in marketing campagne;
  • Nieuwe innovatieve middelen en methoden in de online marketing;
  • Aan het einde van deze cursus is de student in staat om:
    • Een internetstrategie te formuleren die past bij een specifieke organisatie en die een bijdrage levert aan de doelen en de continuïteit van de organisatie;
    • Een social media analyse te maken en adviezen te geven die een bijdrage leveren aan de bedrijfsdoelstellingen van de klant middels een 'social media plan';
    • Een online marketing onderwerp te onderzoeken, analyseren en er een gestructureerd en inhoudelijk verslag van te doen mbt de mogelijkheden / praktische toepasbaarheid ervan in de marketing.

Ingangseisen

  • Dit is een deeltijdminor van 15 EC en dus geen volledige minor.
  • Basiskennis van marketing is vereist.
  • Je hebt enige werkervaring, het liefst in een marketingomgeving.

Literatuur

Verplicht:

  • Basisboek Online Marketing, auteurs: Marjolein Visser & Berend Sikkenga, Druk: 4de, ISBN: 9789001752200  of de nieuwste druk

Aanbevolen:

Web Analytics Demystified van Eric T. Peterson.

Rooster

Deze minormodule wordt in blok 3 aangeboden op dinsdag- en donderdagavond (18.40 - 22.00 uur). 

Contacttijd:
De contacttijd bestaat uit hoor- en werkcolleges, onderzoeken en practica. Gemiddeld 6 uur per week gedurende 7 weken.

Toetsing

Studiegidsnummer: ?
Toetsvorm: Assessment
Omschrijving: Plan, Presentatie, Portfolio
EC: 15

In periode 4 is er een herkaninsgsmogelijkheid.

Wanneer een student een onderdeel niet succesvol heeft afgerond in de onderwijsperiode waarin zij het onderwijs van de minor heeft gevolgd dan kan de student alsnog de minor afronden tijdens volgende onderwijsperiode(n) van de betreffende minor.

Wordt een minor niet meer aangeboden of is de inhoud van de minor herzien, dan biedt de opleiding in het daarop volgende studiejaar nog tweemaal de gelegenheid tot het afronden van de minor.                      

Aanvullende informatie

Vragen over de minor?
Contact Nermin Hadžiarapovic n.hadiarapovic@hva.nl

Vragen over de Kies op Maat-procedure?
Contact, onderwijsbureau.fbe@hva.nl

Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst ondertekende leerovereenkomsten in behandeling genomen.