Kies op maat

Inloggen Menu

Neuromarketing (15EC)

Met kennis van neuromarketing gaat de student praktisch aan de slag om klantervaringen te verbeteren, klantreizen te optimaliseren, doelgroepen effectiever te beïnvloeden en conversie te verhogen. In deze minormodule staat centraal dat gedrag en besluitvorming bij mensen voor een belangrijk deel door onbewuste processen gestuurd wordt. Neuromarketing brengt kennis bij elkaar vanuit de neurowetenschap, marketing, consumenten neuroscience, behavioral economics en psychologie. 

Je kruipt in de huid van de neuromarketeer, raakt bekend met het brein, fysiologische reacties en (automatisch) gedrag. Je begrijpt de rol van emoties en irrationele besluitvorming bij de totstandkoming van gedrag en beslissingen.

Leerdoelen

Na het voltooien van de module heb je:

  1. Handvatten uit de neuromarketing om toe te passen op marketing- en communicatievraagstukken;
  2. Kennis over de werking van het brein en het perifere zenuwstelsel, waarneming, bewuste en onbewuste informatieverwerking/besluitvorming, emoties en gedragsverandering;
  3. Kennis en begrip van de onderzoekstechnieken van neuromarketing;
  4. Oordeelsvermogen m.b.t. claims uit de neuromarketing;
  5. Het vermogen ethisch te oordelen over toepassing van de neurowetenschap in de marketing(communicatie).

Ingangseisen

  • Dit is een minormodule van 15 EC en dus geen volledige minor. 
  • Basiskennis van marketing is vereist.
  • Je hebt twee jaar relevante werkervaring.
  • Je hebt (contact met) een bestaande organisatie waarvoor je als neuromarketing consultant de opdracht uitvoert.
  •  

Literatuur

  • Zeeland van E.,  Basisboek Neuromarketing , 1e druk, Coutinho  9789046905180
  • Wouters, B. & Groen, J., Online Invloed, Boom 2020 9789058755019 (E-book)
  • Powerpoints
  •  

Rooster

De minor wordt op dinsdag- en donderdagavond (18.40 - 22.00 uur) en op zaterdag (10.00 - 17.00 uur) aangeboden in blok 4.

6 contacturen per week (exclusief zelfstudie).

Kies bij het downloaden van de leerovereenkomst voor de juiste onderwijsperiode én onderwijs momenten. Dus voor onderwijs op dinsdag- en donderdagavond of onderwijs op zaterdag overdag.

Toetsing

“De minor Neuromarketing (6100NMA_23) van 15 EC bestaat uit drie toetsen die ieder even zwaar wegen:

 

Studiegids­nummer / Naam / Toetsvorm

6123NMA1BP / NM1 Probleemsituatie / Beroepsproduct

6123NMA2BP / NM2 Advies / Beroepsproduct

6123NMA_PF / NM3 Reflectie Skills & Ethiek / Portfolio assessment

Herkansingen mogelijk. 

Wanneer een student een onderdeel niet succesvol heeft afgerond in de onderwijsperiode waarin de student het onderwijs van de minor heeft gevolgd, dan kan de student alsnog de minor afronden tijdens volgende onderwijsperiode(n) van de betreffende minor.

Wordt een minor niet meer aangeboden of is de inhoud van de minor herzien? Dan biedt de opleiding in het daarop volgende studiejaar nog tweemaal de gelegenheid tot het afronden van de minor. 



Aanvullende informatie

Vragen over de minor?
Contact Bart de Haan, b.g.de.haan@hva.nl

Vragen over de Kies op Maat-procedure?
Contact: onderwijsbureau.fbe@hva.nl

LET OP: Bij het downloaden van je leerovereenkomst kun je kiezen tussen onderwijs op dinsdag- en donderdagavond of op zaterdag. Selecteer bij je keuze de juiste onderwijsperiode gekenmerkt met DI-DO of ZA.

Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst ondertekende leerovereenkomsten in behandeling genomen.