Kies op maat

Inloggen Menu

Branding

De Branding Minor: bouw mee aan de merken van morgen!

Stel je voor: je zit in de trein, op straat of in een café en overal zie je merken.
Merken die vechten om jouw aandacht. Meer dan 2.000 merken per dag om precies te zijn! Hoe zorg je ervoor dat een merk, of nog belangrijker, jijzelf, daar tussenuit springt?

In de minor Branding leer je precies dat. Merken kunnen anno nu niet meer wegduiken in de massa. Ze moeten kleur bekennen, laten zien waar ze voor staan en een bijdrage leveren aan een betere wereld. Ze dragen hun waarden uit en zijn niet bang om zich uit te spreken. In deze minor duik je in de wereld van merken en ontdek je hoe je niet alleen een merk, maar ook jezelf onvergetelijk maakt door te laten zien waar je voor staat.

Opbouw van de minor Branding

De minor bestaat uit drie onderdelen: Brandmanagement, Brandproject en Personal Branding.

Brandmanagement
Van de nieuwste trends tot sterke merkstrategieën: bij Brandmanagement duik je diep in de wereld van succesvolle merken.
Je leert kritisch en creatief te denken en bedenkt innovatieve merkstrategieën voor echte merken. Dit doe je niet alleen, maar samen met medestudenten en onder begeleiding van docenten. Aan het eind van de rit geef jij individueel een professioneel advies om een merk 'futureproof' te maken.

Brandproject
Geen saaie theorie, maar praktijkvraagstukken. Bij Brandproject kies je zelf een merk uit en ga je aan de slag met een écht vraagstuk. Samen met een groepje studenten kruip je in de huid van een branding consultant en schrijf je een compleet brandplan. Aan het einde van de minor presenteren jullie het resultaat.

Personal Branding
Bij Personal Branding leer je wie je bent, waar je voor staat en wat jou uniek maakt. Door middel van trainingen, coaching en opdrachten werk je aan jouw persoonlijke merk. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende workshops om jouw eigen brand verder te ontwikkelen.

Leerdoelen

Als je ervoor kiest je te onderscheiden met de Minor Branding dan…

  • Verdiep je je in de achtergronden van het ontstaan en de ontwikkeling van betekenisvolle merken.
  • Ontwikkel je jezelf op de vaardigheden die je nodig hebt als professional in de branding praktijk.
  • Ervaar je wat de praktijk van het merkenmanagement inhoudt.
  • Leer je kritisch kijken en beoordelen hoe merken opgebouwd zijn en hoe jij het zou doen.
  • Leer je werken in een multidisciplinaire omgeving.

 
Wie zien we graag verschijnen? 

  • Student met passie voor merken en marketing.
  • Student die om kan gaan met vrijheid en zelfstandigheid.
  • Student die initiatief durft te nemen.
  • Student die creatief durft te denken.

Student aan het woord:

Lizzy Koeton, student Fontys, volgde eerder de minor Branding bij Avans Hogeschool:

"De minor is bij mij erg goed bevallen en zou deze dan ook zeker aanraden bij studenten! Wat de hoogtepunten voor mij waren; de gastcolleges van mensen uit het bedrijfsleven en het Personal Branding gedeelte. Hier heb ik beide veel van geleerd.

Ook vond ik het leuk dat we vlotte docenten hadden die van deze tijd zijn; streng als het nodig was, maar heel erg met je meeleven en meedenken. Ze stonden niet als een docent boven de studenten, staat stonden er lekker tussen in!
 
Kortom, heb het heel erg naar mijn zin gehad, en ben blij dat ik deze minor heb gekozen!" 

Ingangseisen

Toelating en inschrijving

Ingangseisen
Wil je meedoen aan deze minor? Zorg dan dat je aan de volgende eisen voldoet:

  • Je bent een derde- of vierdejaars student.
  • Je hebt je propedeuse al op zak.
  • Je hebt toestemming van je examencommissie.
  • Je hebt aantoonbare kennis van marketingcommunicatie.

Let op: Geen propedeuse = geen deelname!

Literatuur

Literatuur
De boeken die je nodig hebt, vind je op de website van Studie bij de hand. Zoek op Academie voor Business en Entrepreneurship en je hebt de juiste lijst te pakken.

Rooster

Rooster
Reken op een volle week, want je bent zo'n 40 uur per week bezig met de minor. Denk aan colleges, workshops en trainingen.

Toetsing

Toetsing
Je wordt getoetst op de volgende onderdelen:

  • Brandmanagement: Je geeft een presentatie over jouw visie op een futureproof merk.
  • Personal Branding: Je levert een reflectieverslag en een portfolio van je Personal Brand in, gebaseerd op het IKIGAI-model.
  • Brandproject: Je presenteert het brandplan dat je met je groep hebt geschreven.

Aanvullende informatie

Aanvullende informatie

De minor Branding is populair en de plekken zijn beperkt.
Dus: VOL = VOL! Zorg dat je er snel bij bent.

Deze minor valt onder de opleiding Commerciële Economie Breda (CE-B). Je bent officieel toegelaten zodra de leerovereenkomst door alle partijen is ondertekend.

Heb je nog vragen over de minor?
Of ben je al helemaal overtuigd? Schrijf je dan snel in!