Kies op maat

Inloggen Menu

Customer Experience Marketing

Een uitmuntend idee waarmee je een klant of medewerker zo'n positieve ervaring geeft, dat je wordt herinnerd en gepromoot. Wil jij dat stapje extra zetten om echt te leren hoe je  vanuit het hart en hoofd van een klant of medewerker kan denken? Om er achter te komen wat die persoon beweegt en hoe je daar met een fantastisch idee op kan inspelen om zo een perfecte klant- of medewerkers reis te ontwikkelen? Schrijf je in voor deze minor Customer Experience Marketing. Je verdiept je in psychologie en customer journey mapping. Je leert echt inlevend interviewen en zo tot de kern van iemand te komen. Een creatieve minor met diepgang. Je werkt eerst met een groep en daarna vooral individueel. 

Leerdoelen

Je leert uitgebreide persona's opstellen, klantreizen in beeld brengen en bouwen, diepte interviews afnemen, ideeën bedenken voor een verrassende ervaring en advies geven aan een opdrachtgever. 

 

Je opdrachtgever krijgt: 

  • Persona 1.0 en journey 1.0 op basis van jullie inschatting als groep 
  • Van ieder groepslid een verdiepende persona uit de doelgroep en onderzochte customer journey om hun ervaringen met pijnpunten en hoogtepunten in kaart te brengen.  
  • Een gefundeerd advies en ideeën om de gekozen klantreis positief te maken en zelfs boven verwachting uit te stijgen.  

Ingangseisen

Derde- en vierdejaars studenten van alle opleidingen.  

 

Toelatingseisen overige studenten: minimaal propedeuse, minimaal 30 EC uit de hoofdfase en verder staat de toelating tot de minor ter beoordeling van de examencommissie van de opleiding. 

Literatuur

Verplicht: 

  • Basisboek Customer Journey – Stefan van Slooten. Noordhoff (2e druk)
  • Werken met profielen en persona’s – Bugter – Van Duuren Management

 

Aanbevolen: 

  • Consumentenpsychologie – Guido Valkeneers (2019). Acco uitgeverij

Rooster

Het aantal contacturen in de relevante dagdelen: 9 (3 les momenten, 3 uur achter elkaar. 

Toetsing

Individueel portfolio: 

  • Theory of People (persona’s): 50% 
  • Practice of Journey (portfolio): 50%