Sales Management
In deze minor maak je een sales analyse en geef je een onderbouwd oordeel over de huidige salessituatie(s). Hierbij maak je gebruik van actuele (inter)nationale kennisbronnen, theorieën en modellen. Je analyseert en presenteert jouw (toekomstige) salesrol en legt hierin een relatie tussen milieu, maatschappelijke, sociale, ethische en bedrijfsvraagstukken. Je bent klantgericht en past salestechnieken toe in jouw communicatie.
Leerdoelen
- Waardecreatie
- Business development
- Realiseren
Ingangseisen
- Dit is een deeltijdminor van 15 EC en dus geen volledige minor.
- Basiskennis van marketing is vereist.
- Je hebt enige werkervaring, het liefst in een marketingomgeving.
Literatuur
Aanbevolen literatuur:
- Renkema S, Inleiding sales 3e druk (met traintool), Boom uitgevers Amsterdam, ISBN: 978-90-24-45216-3
- Van der Putte C, e.a. Principes van bedrijfseconomie, 3e druk, Pearson, ISBN: 978-90-43-03393-0
- Renkema S., Handboek commerciële vaardigheden, 2e druk, Boom uitgevers, e-book, ISBN: 978 90 2442 9387
NB De literatuur is onder voorbehoud en aanbevolen. Kijk voor de definitieve literatuurlijst in de quick read in de digitale leeromgeving Brightspace.
Rooster
Contacttijd: 6-8 uur per week
Toetsing
Portfolio assessment (15 EC) bestaande uit:
- Beroepsproduct: Sales analyse (gebruik makend van het TLBMC als analysetool)
- Afnamevorm: Uploaden in de digitale leeromgeving Brightspace en een mondelinge presentatie.
- Social Selling Portfolio inclusief skillontwikkeling en reflectie
- Afnamevorm: Uploaden in de digitale leeromgeving Brightspace.
- Commerciële gespreksvoering (inclusief voorstel)
- Afnamevorm: Uploaden in de digitale leeromgeving Brightspace.
Aanvullende informatie
Vragen over de minor?
Contacteer Victor Klop via v.klop2@hva.nl of Debby Gaartman via d.gaartman@hva.nl
Vragen over de Kies op Maat-procedure?
Contacteer Onderwijsbureau FBE via onderwijsbureau.fbe@hva.nl
Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst ondertekende leerovereenkomsten in behandeling genomen.