Kies op maat

Inloggen Menu

Online Marketing Strategy

Deze minor staat in het teken van tactische en operationele toepassing van opgedane theoretische kennis. Denk hierbij aan een mediaplan of een advertentieplan, waarbij de focus zal liggen op de eigentijdse technieken, instrumenten en media. Daarnaast maak je een verdiepende presentatie en creëer je een eigen website (een blog).

Deze minor is ontworpen om je een diepgaand begrip en toepassingsmogelijkheden aan te bieden van de instrumenten en media die gebruikt worden in marketingcommunicatie.

In de minor wordt de nadruk gelegd op de praktische toepassing van marketingcommunicatietechnieken. Je krijgt de mogelijkheid om theoretische concepten om te zetten in praktische plannen en de toepassing ervan in het werkveld. De studenten leren hoe ze MarketingcommunicatieInstrumenten en -Media kunnen toepassen om effectieve mediaplannen te ontwikkelen die aansluiten bij de doelstellingen van een organisatie uit het werkveld en bij de behoeften van de doelgroep.

De module bestaat uit verschillende leervormen, waaronder interactieve colleges, casestudies, groepsopdrachten en individuele oefeningen. Studenten zullen worden uitgedaagd om hun kennis toe te passen en creatieve oplossingen te vinden voor marketingcommunicatievraagstukken. Ze zullen ook worden aangemoedigd om kritisch na te denken over de rol van instrumenten en mediaplanning in het bereiken van marketingdoelen.

Leerdoelen

Na het succesvol afronden van de minor heb je de onderstaande leeruitkomsten bereikt:

  1. Kennis: Definiëren van basisconcepten van online marketingcommunicatie;
  2. Begrip: Interpreteren van online marketingstrategieën;
  3. Toepassing: Ontwikkelen van SEO en SEM strategieën;
  4. Analyse: Onderscheid maken tussen (digitale) marketingcommunicatie media
  5. Synthese: Ontwerpen van een digitale marketingcommunicatiestrategie;
  6. Evaluatie: Beoordelen van onlinemarketingcommunicatiestrategieën;
  7. Kennis: Herkennen van ethische overwegingen in online marketingcommunicatie;
  8. Begrip: Uitleggen van social media marketingtechnieken;
  9. Toepassing: Implementeren van een content marketingstrategie;
  10. Analyse: Identificeren van KPI's (Key Performance Indicators) in digitale en online marketingcommunicatie.

Te ontwikkelen competenties

  • Vakkundigheid: onderzoekend, analytisch, conceptueel vermogen.
  • Communiceren: toegankelijkheid en overtuigingskracht.
  • Innovatief vermogen: visie, strategie en creativiteit.
  • Resultaatgerichtheid: doel-, proces- en oplossingsgerichtheid.
  • Samenwerken: taak- en teamgerichtheid (virtuele teams).

Ingangseisen

  • Dit is een deeltijdminor van 15 EC en dus geen volledige minor.
  • Basiskennis van marketing is vereist.
  • Je hebt enige werkervaring, het liefst in een marketingomgeving.

Literatuur

Verplicht:

  • Titel: Basisboek Online Marketing
  • Auteur(s): Marjolein Visser, Berend Sikkenga
  • Editie: 4
  • Publicatiedatum: 21-01-2021
  • ISBN: 9789001752200
  • E-book ISBN: 9789001752217
  • Licentieduur: 12
  • Aantal pagina's: 672

Aanbevolen:

  • Titel: Marketingcommunicatiestrategie
  • Auteur(s): Ko Floor, Fred van Raaij, Margot Bouwman
  • Editie: 9
  • Publicatiedatum: 02-06-2023
  • ISBN: 9789001022754
  • E-book ISBN: 9789001022761
  • Aantal pagina's: 547

Door de docenten aangereikte video’s en materialen zoals presentaties te vinden in de digitale leeromgeving Brightspace.

NB: De literatuurlijst is onder voorbehoud. Kijk voor de definitieve literatuurlijst in de quick read in de digitale leeromgeving Brightspace.

Rooster

blok 3, di-do en zat

Toetsing

Portfolio assessment (15 EC)

Afnamevorm: mondeling.

Summatieve toets (15 ECTS) normatief beoordeling (1-10, 1 decimaal).

Daarnaast:

Verdiepende BLOG (V/O) als voorwaarde deelname aan summatief assessment.

Aanvullende informatie

Vragen over de minor?

Contacteer Nermin Hadžiarapović via n.hadiarapovic@hva.nl

 

Vragen over de Kies op Maat-procedure?

Contacteer Onderwijsbureau FBE via onderwijsbureau.fbe@hva.nl

 

Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst ondertekende leerovereenkomsten in behandeling genomen.