Digital Marketing (15 ECTS)
"Het speelveld van marketing is in de afgelopen decennia ingrijpend veranderd. Kennis van online consumentengedrag en online marketing is van vitaal belang voor marketeers. De moderne marketeer moet niet alleen weten hoe online marketingcommunicatie werkt. Maar ook hoe hij het internet kan inzetten voor bijvoorbeeld productrealisatie, marktonderzoek of distributie." (M. Visser, B. Sikkenga)
De minormodule Digital Marketing is een verdiepende minormodule waarbij nadruk wordt gelegd op het toepassen van digitale en online marketingmogelijkheden ten behoeve van planning en organisatie van het digitaal en online marketingproces. Hierbij worden de volgende onderwerpen behandeld: content marketing, marketing automation, mobile marketing, social media marketing, SEO, SEA en nog een aantal andere actuele ontwikkelingen, zoals wearables, Online PR etc. De gebruiker staat bij deze minor centraal. PS. De themas kunnen varieren rekening houden met actuele ontwikkelingen in de snelveranderende digitalmarketingomgeving.
Leerdoelen
Aan het einde van deze minor heeft de student kennis van:
- De plaats van online marketing in bedrijfsstrategie en marketing strategie;
- Trends en gebruiken in de markt met betrekking tot het toepassen van online marketing en sociale media in marketing campagne;
- Nieuwe innovatieve middelen en methoden in de online marketing;
- Aan het einde van deze cursus is de student in staat om:
- Een internetstrategie te formuleren die past bij een specifieke organisatie en die een bijdrage levert aan de doelen en de continuïteit van de organisatie;
- Een social media analyse te maken en adviezen te geven die een bijdrage leveren aan de bedrijfsdoelstellingen van de klant middels een 'social media plan';
- Een online marketing onderwerp te onderzoeken, analyseren en er een gestructureerd en inhoudelijk verslag van te doen mbt de mogelijkheden / praktische toepasbaarheid ervan in de marketing.
Ingangseisen
- Dit is een deeltijdminor van 15 EC en dus geen volledige minor.
- Basiskennis van marketing is vereist.
- Je hebt enige werkervaring, het liefst in een marketingomgeving.
Literatuur
Verplicht:
- Basisboek Online Marketing, auteurs: Marjolein Visser et al., 2024, Druk: 5de, Uitgeverij: Noordhoff
Aanbevolen:
Web Analytics Demystified van Eric T. Peterson.
Rooster
Deze minormodule wordt in blok 4 aangeboden op dinsdag- en donderdagavond (18.40 - 22.00 uur) of op zaterdag tussen +- 10 uur en +-16 uur.
De contacttijd bestaat uit hoor- en werkcolleges, onderzoeken en practica. Gemiddeld 6 uur per week gedurende 7 weken.
Toetsing
Studiegidsnummer: 6000MMDM23
Toetsvorm: Portfolio Assessment
Omschrijving: Tijdens een assessmentgesprek wordt de student individueel summatief beoordeeld. Er zijn wekelijkse formatieve evaluaties vooraf aan deze summatieve assessment.
ECTS: 15
Herkansingsmogelijkheid:
In periode 4 is er een herkansingsmogelijkheid.
Aanvullende informatie
Vragen over de minor?
Contacteer Nermin Hadžiarapović via n.hadiarapovic@hva.nl
Vragen over de Kies op Maat-procedure?
Contacteer Onderwijsbureau FBE via onderwijsbureau.fbe@hva.nl
Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst ondertekende leerovereenkomsten in behandeling genomen.