Kies op maat

Inloggen Menu

Neuromarketing

In deze vernieuwde minor ga je leren om de theorieën op het gebied van psychologie, sociale psychologie, gedragswetenschap en neurowetenschap in te zetten om koopgedrag te meten te voorspellen en te beïnvloeden. Dit doe je evidence based waarbij het verzamelen en interpreteren van data door observatie en experimenten een prominente plek inneemt in het semester.

Leerdoelen

 

Na het volgen van deze minor weet jij onder andere waarom onregelmatig belonen beter is dan continu belonen, hoe je aan iemands gezicht kan zien dat hij liegt, waarom het beter is om het 2e product gratis te verkopen dan 50% korting te geven bij aankoop van twee producten en waarom het handig is om experts te gebruiken om je product aan te prijzen.

De opgedane kennis ga je inzetten in praktijksituaties. Voor verschillende bedrijven ga je data verzamelen en interpreteren. Je maakt dan producten, reclameuitingen, belevenissen enzovoorts en deze test je op doelmatigheid

Aanvullende informatie

Doordat de minor populair is en er een beperkt aantal plekken is zullen de overgebleven plekken worden verloot.

Kosten voor de minor zijn afhankelijk van initiatieven van studenten en eventuele congressen die in de betreffende periode worden bezocht.

Wanneer er geen plek is in de minor, dan hoor je dat minstens 6 weken voor de start van het nieuwe semester. Daarna is er de mogelijkheid om op een wachtlijst geplaatst te worden.

Ingangseisen

Propedeuse behaald en minimaal 45 EC in de hoofdfase.

Voldoende beheersing van de Engelse taal

Toetsing

Portfolio

Dynamische Wiki

Praktijkopdracht individueel getoetst in criterium gericht interview.

Rooster

Wordt te zijner tijd gepubliceerd. Deze minor kent in het begin veel lesuren en verplichte aanwezigheid. Later in het semester is er ruimte voor eigen planning.

De belasting van de minor is minimaal 32 uren in de week.