Digital Nomads
In de wereld waarin we op dit moment leven, is het mogelijk om je geld te verdienen op welke plek van de wereld je op dat moment ook bent. Zo ook bij deze minor, deze minor is te volgen op iedere plek op de wereld. Je start de minor de eerste 3 weken immer in Nederland, samen met je coach kan je bespreken hoe en waar je de minor volgt. (De minor is digitaal te volgen wanneer de student in het buitenland is). Dit echter in overleg met de docenten, aangezien het programma dan aangepast moet worden). De minor Digital Nomads is een innovatieve minor, ieder stelt de minor helemaal zelf samen, met wat hij of zij wil bereiken en leren!
Je mag de minor vanuit het buitenland volgen als je het volgende proces volgt:
Week 1 heb je een fysieke intake in Nederland bij je coach, je bespreekt met je coach wat de reden is dat je naar het buitenland wilt en hoe je dit gaat combineren met de minor.
Er dienen activiteiten te worden besproken die het op afstand leren nodig maken (activiteiten waarbij bijvoorbeeld de taal en cultuur van het land betrokken worden). Zonder akkoord van de coach omtrent deze activiteiten is het NIET mogelijk om op afstand deel te nemen.
De minor is dus 100% digitaal te volgen wanneer de student in het buitenland is. Dit echter in overleg en pas na goedkeuring van de coach!
De minor Digital Nomads is een innovatieve minor. Je kiest zelf welke vakken je volgt en wat je oplevert, je kan op reis tijdens de minor met je klas of alleen. Je wordt daarnaast getraind voor een scale aan banen:
De minor bestaat uit blokken van 2 weken. Er zijn verschillende onderwerpen die de minor aanbiedt. Van deze onderwerpen mag ieder er 10 kiezen. Je stelt de minor helemaal zelf samen, wat jij wil bereiken kan je hier leren!
Lean startup
Wat is de bedoeling van de startup? In 2 weken ga je een bedrijfsidee opzetten. Van een “probleem” achterhalen bij potentiële klanten, naar een eerste protoype bouwen. Je gaat het in 2 weken allemaal doen. Een high pressure cooker, waarbij er veel wordt verwacht van je ondernemerschapskwaliteiten. We gebruiken hierbij de theorie van Lean startup. Bij Lean startup draait het vooral om Build-measure-Learn. Je blijft dus niet lang interviewen en enquêtes houden, maar je gaat vooral snel aan de gang en je gaat testen.
Talen Cursus Spaans – Granada (Bijkomende kosten!)
In dit blok gaan we dieper in op de Spaanse taal. In de eerste week van dit blok wordt er van de student een volle week zelfstudie gevraagd. gaat aan de hand van een talen software zoals DuoLingo, een programma volbrengen. De tweede week gaan we naar het buitenland! De student kan naar Granada om daar een week aan de universiteit Spaans te leren. Er is voldoende ruimte voor het opdoen van cultuur en natuurlijk het lekkere eten. De kosten in deze week zijn voor eigen rekening.
Dropshipment
Begin je eigen dropshipment business in de eerste paar weken van de minor, door een partnerschap met Shopify hebben wij gratis software tot onze beschikking. Zo kan je binnen no time een online winkel presenteren. Het begin is er, nu nog de strategie. Ook werken we aan verkoop via platformen als BOL.com.
Neuromarketing
In dit blok wordt (neuro)psychologie gecombineerd met een economische, commerciële mindset. We starten met de meer algemene (neuro)psychologie, waar de geschiedenis, de ontwikkeling en de verschillende stroming vanuit de psychologie beknopt besproken worden. We behandelen o.a. hoe mensen nadenken, hoe het geheugen werkt, welke rol emoties hebben, welke cognitieve valkuilen er zijn en wat er allemaal komt kijken bij het maken van keuzes. Dit zal besproken worden aan de hand van verschillende onderzoeken en psychologen. Vervolgens zal vanuit deze wetenschappelijke, psychologische basis de stap gemaakt worden naar de commerciële invalshoek. Hoe kan de kennis van (neuro)psychologie worden gebruikt voor commerciële doeleinden? Verschillende grote bedrijven, campagnes en werkwijzen zullen besproken worden en op welke manier dit invloed heeft op de consument. Uiteindelijk gaat de student aan de slag hoe deze kennis toegepast kan worden op het eigen werk/bedrijf.
Google Adwords
In dit blok gaan we dieper in op digitaal adverteren. De student leert om professioneel campagnes op te zetten voor Google en past dit in de tweede week ook toe aan je website.
Mobile & Competitor optimized SEO
In dit blok gaan we de zoekmachine marketing naar een hoger niveau tillen. De basis is bij de meeste studenten bekend maar nu gaan we met complexe tools en strategie zorgen dat je op pagina één komt en blijft. Dit door competitor based SEO. Kijk naar tools als AHREFS voor meer inzicht. De mobile SEO geeft nieuwe technische uitdagingen die we behandelen en uitvoeren. In de 2e week gaan we werken met content promotie en custom rapportages.
Dit blok wordt mede mogelijk gemaakt door www.ahrefs.com.
Video marketing
In dit blok wordt video maken gecombineerd met een economische, commerciële insteek. We starten met theorie rondom video marketing en het maken van animatievideo’s voor zakelijk gebruik. Deze video’s kunnen worden ingezet voor klantconversie maar ook als tool om revenu te verwerven op bijvoorbeeld YouTube. Afhankelijk van je bedrijfsdoelstellingen kan je deze video(‘s) gaan inzetten. In de tweede week werken we met animated gif marketing en zetten we dit in als digitale guerrilla marketing.
Block Chain
In dit blok gaan we dieper in op de toepassing van Block Chain en Cryptocurrency. Block Chain is een wereldwijde revelatie in database technologie en neemt de hype Cryptocurrency met zich mee. Hoe kunnen we deze nieuwe technologie en hype inzetten voor onze bedrijven en hoe weten we of de dollar volgend jaar nog wel bestaat als wereldvaluta?
Social Media Advertising
Dit blok kijken we naar het professionaliseren van de Social Mediacampagnes. In de eerste week zal je vooral naar strategieën gaan kijken die je in de tweede week zelf gaat toepassen op je social mediakanalen.
Marketing Automation – E-mail marketing
In dit blok gaan we werken aan de automatisering van het marketingproces en het inregelen van een professionele email marketingcampagne. Door hier de juiste software voor in te zetten en te testen door middel van A/B testen, kunnen we hier de optimale resultaten behalen.
Website bouwen
Iedere business heeft een goede online zichtbaarheid nodig. Met wordpress bouwen we professionele platforms die gelijk live kunnen!
HTML
We gaan hier leren werken met CSS en HTML. Je duikt 2 weken in de code en leert hoe een website nu echt werkt!
Google Analytics
We nemen een duik in de nieuwste versie van GA. Je leert hoe je alles meetbaar maakt voor je klanten. Het is splinternieuwe content die je onderscheidend vermogen geven in de markt.
Metaverse
Een dikke trend in online marketing is metaverse. Dit kan zomaar de nieuwe grote verandering teweeg brengen in marketing land. Maar wat is het en hoe kunnen we het gebruiken? Hou je van nieuwe technologie dan kan je hier je hart ophalen!
Sales
In dit blok gaan we dieper in op de sales. Bij het opstarten van deze module kijken we eerst even naar de psychologie, want welke rol speelt psychologie in de sales? Vervolgens gaan we met name in op verschillende gesprekstechnieken. Op welke manier kan jij jezelf als Young Professional voorbereiden op een gesprek met een persoon, hoe stel je doelen voor een salesgesprek en hoe richt jij jouw gesprek zo effectief mogelijk in? Hier zal het belang van soorten vragen stellen worden besproken. Hoe jij de andere persoon kan “sturen” naar jouw product/ dienst en hoe je om kan gaan met tegenwerpingen. Op welke manier kan jij impact uitoefenen op de andere persoon? In dit blok is er ook de mogelijkheid om praktische vaardigheden te leren, zoals het voeren van een koud acquisitiegesprek of onderhandelstrategieën.
Artificial Intelligence
De komst van chatgpt is pas de start van een nieuwe digitale revolutie. In dit blok laten we ons leiden door artificiële technologie en duiken we in de bizarre mogelijkheden.
Branding
We gaan ons verdiepen in imago’s van bedrijven, reputaties en naamsbekendheid. Hoe bouw jij de grote naam van de toekomst?
Basis online marketing
Heb je geen basiskennis van (online)marketing dan kan je dat in het begin van de minor opdoen en zorgen dat je hierna door kan stomen op de verdiepende modules. We kijken naar alle belangrijke facetten.
Photoshop
In dit blok leren we je hoe je Photoshop kan gebruiken binnen jouw eigen bedrijf. Maak een mooie flyer, bewerk een foto om een goede header Image te maken, of bepaal zelf nog een ander doel.
Er wordt gewerkt met een online leeromgeving van Adobe en hebben concrete trainingen om je skills naar een hoger niveau te tillen.
Go Global
De student kan op eigen initiatief deelnemen aan internationale weken die op of rondom Avans Hogeschool worden georganiseerd. Veronique de Jong (Internationale coördinator) levert hier ideeën voor aan. Maar eigen input is immer mogelijk.
MOOC – Find your own
Er is in de minor veel ruimte om zelfstudie te doen. Er zijn enorm veel MOOC’s online, e-learning cursussen van universiteiten, die kennis verschaffen die wij je niet kunnen bieden. Kies wat er bij je past, wat helpt jouw bedrijf verder?
Review: Waar ik zelf al enige tijd handelde in merchandise, had ik nog geen website of goede productfoto's. Ook was mijn kennis van online marketing nog niet optimaal. Mede hierom heb ik deze minor gekozen, je kan zelf kiezen welke vakken je volgt, elke twee weken stap je over op een ander vak. Ik begon met creative thinking en website bouwen en heb vervolgens Neuromarketing, Photoshop, Branding, SEO, SEA en Social Media Marketing gevolgd. Twee hiervan waren MOOC's die ik zelf had uitgekozen. Inmiddels is mijn handeltje ontgroeid tot heuse eenmanszaak inclusief volledig werkende website/webshop, waarin en waaromheen elk vak wat ik hierboven benoemd heb terugkomt! Toffe minor met toffe docenten!
Leerdoelen
Je zet je online kennis in binnen de vakgebieden marketing, sales en ondernemerschap.
- Student toont binnen de minor aan dat er groei binnen zijn/ haar onderneming is gerealiseerd op vooraf vastgestelde kritische prestatie indicatoren (KPI’s).
- Student toont binnen de minor dat er persoonlijke groei is gerealiseerd op vooraf vastgestelde KPI’s.
Je bepaalt zelf de inhoud, wij zorgen voor de nodige support.
Voorkennis
Alle blokken zijn specialistisch van aard en zijn echt verdiepende blokken, basiskennis is dus belangrijk. Ontbreekt dit, dan kan je deze minor wel volgen, maar moeten we even kijken hoe we deze voorkennis alsnog aan kunnen bieden door middel van een aanvullende cursus.
Toetsing
De student bepaalt samen met zijn coach wat er per module moet worden opgeleverd om de module positief af te ronden, na elke twee weken rond je een module af. De afronding zal in vorm van een feedback gesprek zijn, waar je geen cijfer krijgt maar een GO of een NO. Alle modules dienen afgerond te zijn voor het eind assessment. Tijdens dit assessment bewijst de student dat hij alle deelgenomen modules positief heeft afgerond zoals besproken in de coaching sessies.
De coaching sessies zijn onderdeel van het continue assessment, hierin kan de coach bekijken hoe je ervoor staat en is er een moment voor feedback. Continu werken en verbeteren staat dan ook voorop. Hierin toon je de docenten welke doelen je hebt bereikt en wat je met de feedback uit de eerdere coaching sessies hebt gedaan. Hiermee krijg je 30 ECTS.
Ingangseisen
Studenten van alle opleidingen kunnen deelnemen. Je bent derde- of vierdejaars student en je hebt je propedeuse behaald.
Zonder P word je niet toegelaten tot de minor.
Met deze minor werk je aan een eigen bedrijf, de kennis die je opdoet tijdens de blokken ga je toepassen op dit bedrijf zodat er groei te zien is. Heb je geen eigen bedrijf? Geen probleem, zoek een bedrijf waarvoor je aan de slag kan. De enige eis die wordt gesteld aan dit bedrijf is dat je veel zelf mag toepassen voor dit bedrijf. Ook kan je ervoor kiezen om in de eerste twee weken je eigen bedrijf op te starten tijdens het blok Lean Startup, zo kan je tijdens deze minor alsnog aan een eigen bedrijf werken.
Rooster
De minor wordt gegeven in Breda en start zowel in februari als in september.
Aan het begin van de minor heb je een coaching gesprek en kies je alle blokken die je wilt gaan volgen.
Je komt 1 keer in de week naar de campus.
De minor is digitaal te volgen wanneer de student in het buitenland is. Dit is echter wel in overleg met de docenten, aangezien het programma dan aangepast moet worden.
Toetsing
Toetsing
De student bepaalt samen met zijn coach wat er per module moet worden opgeleverd om de module positief af te ronden, na elke twee weken rond je een module af. De afronding zal in vorm van een feedback gesprek zijn, waar je geen cijfer krijgt maar een GO of een NO. Alle modules dienen afgerond te zijn voor het eind assessment. Tijdens dit assessment bewijst de student dat hij alle deelgenomen modules positief heeft afgerond zoals besproken in de coaching sessies.
De coaching sessies zijn onderdeel van het continue assessment, hierin kan de coach bekijken hoe je ervoor staat en is er een moment voor feedback. Hierin toon je de docenten welke doelen je hebt bereikt en wat je met de feedback uit de eerdere coaching sessies hebt gedaan. Hiermee krijg je 30 ECTS.
Aanvullende informatie
Lees meer over de aanmelding voor de minor en hoe je je kunt inschrijven bij Avans Hogeschool. Er is een beperkt aantal plaatsen voor de minor dus Vol=Vol.
Deze minor valt onder de opleiding Commerciële Economie Breda (CE-B). Deze informatie heb je nodig voor je inschrijving in Studielink.