Kies op maat

Inloggen Menu

Digital Nomads

In de wereld waarin we op dit moment leven, is het mogelijk om je geld te verdienen vanaf iedere plek op de wereld. Hiervoor heb je natuurlijk skills nodig die dit ondersteunen. We leren je vakken die je helpen om een bedrijf te runnen of voor opdrachtgevers te werken. Sommige studenten willen vanuit het buitenland de minor volgen, dat kan, echter is het van belang dat hier wel een reden voor is. Je voert opdrachten uit in het buitenland of leert daar ook nog de taal bijvoorbeeld. Het moet bijdragen aan je persoonlijke ontwikkeling en het is dus geen vakantie!

Je mag de minor vanuit het buitenland volgen als je het volgende proces volgt:
Week 1 heb je een fysieke intake in Nederland bij je coach, je bespreekt met je coach wat de reden is dat je naar het buitenland wilt en hoe je dit gaat combineren met de minor.
Er dienen activiteiten te worden besproken die het op afstand leren nodig maken (activiteiten waarbij bijvoorbeeld de taal en cultuur van het land betrokken worden). Zonder akkoord van de coach omtrent deze activiteiten is het NIET mogelijk om op afstand deel te nemen.

De minor is dus 100% digitaal te volgen wanneer de student in het buitenland is. Dit echter in overleg en pas na goedkeuring van de coach!

De minor Digital Nomads is een innovatieve minor. Je kiest zelf welke vakken je volgt en wat je oplevert, je kan op reis tijdens de minor met je klas of alleen. Je wordt daarnaast getraind voor een scale aan banen:

 

 

Module omschrijving Digital Nomads 2022

De minor bestaat uit blokken van 2 weken. Er zijn 16 verschillende onderwerpen die de minor aanbiedt. Van deze onderwerpen mag ieder er 8 kiezen. Je stelt de minor helemaal zelf samen, wat jij wil bereiken kan je hier leren!

Module 1: Lean startup, Basis Online, Dropship

Module 2: Deal closing, Website, MOOC

Module 3: Video Marketing, SEO, MOOC

Module 4: GRANADA, HTML, MOOC

Module 5: Google Analytics, Social Media, MOOC

Module 6: Neuromarketing, MOOC

Module 7: SEA, Blockchain, MOOC

Module 8: Photoshop, Marketing Automation, MOOC.

Hieronder vind je de module omschrijvingen:

Basis online marketing
De module Basismarketing is gemaakt om jou zo goed mogelijk te ondersteunen bij het starten van de modules van Digital Nomads. De modules gaan namelijk uit van een bepaald niveau basiskennis van marketing en online marketing. Door deze module te volgen weet je zeker dat je startkennis voldoende is om de andere modules te kunnen volgen. Alleen voor studenten die nog geen (online) marketing in hun opleiding hebben gekregen. 

Lean startup
Wat is de bedoeling van de startup? In 2 weken ga je een bedrijfsidee opzetten. Van een “probleem” achterhalen bij potentiële klanten, naar een eerste protoype bouwen. Je gaat het in 2 weken allemaal doen. Een high pressure cooker, waarbij er veel wordt verwacht van je ondernemerschapskwaliteiten. We gebruiken hierbij de theorie van Lean startup. Bij Lean startup draait het vooral om Build-measure-Learn. Je blijft dus niet lang interviewen en enquêtes houden, maar je gaat vooral snel aan de gang en je gaat testen. 

Dropshipment
Begin je eigen dropshipment business in de eerste paar weken van de minor, door een partnerschap met Shopify hebben wij gratis software tot onze beschikking. Zo kan je binnen no time een online winkel presenteren. Het begin is er, nu nog de strategie.

Website bouwen
Een goede bedrijfswebsite is vaak de start van een goede online business! Bouw binnen twee weken een professionele website of webshop in Wordpress. We leren je veel handige tools om te gebruiken, maar je gaat grotendeels zelfstandig aan de slag.

Neuromarketing
In dit blok wordt (neuro)psychologie gecombineerd met een economische, commerciële mindset. We starten met de meer algemene (neuro)psychologie, waar de geschiedenis, de ontwikkeling en de verschillende stroming vanuit de psychologie beknopt besproken worden. We behandelen o.a. hoe mensen nadenken, hoe het geheugen werkt, welke rol emoties hebben, welke cognitieve valkuilen er zijn en wat er allemaal komt kijken bij het maken van keuzes.
Dit zal besproken worden aan de hand van verschillende onderzoeken en psychologen. Vervolgens zal vanuit deze wetenschappelijke, psychologische basis de stap gemaakt worden naar de commerciële invalshoek. Hoe kan de kennis van (neuro)psychologie worden gebruikt voor commerciële doeleinden? Verschillende grote bedrijven, campagnes en werkwijzen zullen besproken worden en op welke manier dit invloed heeft op de consument. Uiteindelijk gaat de student aan de slag hoe deze kennis toegepast kan worden op het eigen werk/bedrijf. 

SEA
In dit blok gaan we dieper in op digitaal adverteren. De student leert om professioneel campagnes op te zetten voor Google en past dit in de tweede week ook toe aan je website. Let op: je moet écht gaan adverteren!

SEO
In dit blok gaan we de zoekmachine marketing naar een hoger niveau tillen. De basis is bij de meeste studenten bekend maar nu gaan we met complexe tools en strategie zorgen dat je op pagina één komt en blijft. Dit door competitor based SEO. Kijk naar tools als AHREFS voor meer inzicht. De mobile SEO geeft nieuwe technische uitdagingen die we behandelen en uitvoeren. In de 2e week gaan we werken met content promotie en custom rapportages. 

Dit blok wordt mede mogelijk gemaakt door www.ahrefs.com

Video marketing
In dit blok wordt video maken gecombineerd met een economische, commerciële insteek. We starten met theorie rondom video marketing en het maken van animatievideo’s voor zakelijk gebruik. Deze video’s kunnen worden ingezet voor klantconversie maar ook als tool om revenu te verwerven op bijvoorbeeld YouTube. Afhankelijk van je bedrijfsdoelstellingen kan je deze video(‘s) gaan inzetten. In de tweede week werken we met animated gif marketing en zetten we dit in als digitale guerrilla marketing. 

Block Chain
In dit blok gaan we dieper in op de toepassing van Block Chain en Cryptocurrency. Block Chain is een wereldwijde revelatie in database technologie en neemt de hype Cryptocurrency met zich mee. Hoe kunnen we deze nieuwe technologie en hype inzetten voor onze bedrijven en hoe weten we of de dollar volgend jaar nog wel bestaat als wereldvaluta?  

Social Media Advertising
Dit blok kijken we naar het professionaliseren van de Social Mediacampagnes. In de eerste week zal je vooral naar strategieën gaan kijken die je in de tweede week zelf gaat toepassen op je social mediakanalen. Let op: je moet écht gaan adverteren!

Marketing Automation – E-mail marketing
In dit blok gaan we werken aan de automatisering van het marketingproces en het inregelen van een professionele email marketingcampagne. Door hier de juiste software voor in te zetten en te testen door middel van A/B testen, kunnen we hier de optimale resultaten behalen.  

Google Analytics
Om het succes van je online business te kunnen meten maken we gebruik van Google Analytics. Leer je website gebruikers te monitoren, analyseer het bezoekersgedrag en kom tot inzichten en adviezen om een bedrijfswebsite te optimaliseren zodat je (nog) meer verkopen of leads kunt behalen. Let op: voor deze module heb je toegang nodig tot een website met GA van een bedrijf die daar minimaal 6 maanden aan gegevens heeft verzameld.

HTML
In dit blok gaan jullie html en css leren, oftewel hoe zet je zelf vanaf 0 een website op door middel van het schrijven van code. We gaan dus als het ware een nieuwe taal leren spreken.

Sales
In dit blok gaan we dieper in op de sales. Bij het opstarten van deze module kijken we eerst even naar de psychologie, want welke rol speelt psychologie in de sales? Vervolgens gaan we met name in op verschillende gesprekstechnieken. Op welke manier kan jij jezelf als Young Professional voorbereiden op een gesprek met een persoon, hoe stel je doelen voor een salesgesprek en hoe richt jij jouw gesprek zo effectief mogelijk in? Hier zal het belang van soorten vragen stellen worden besproken. Hoe jij de andere persoon kan “sturen” naar jouw product/ dienst en hoe je om kan gaan met tegenwerpingen. Op welke manier kan jij impact uitoefenen op de andere persoon? In dit blok is er ook de mogelijkheid om praktische vaardigheden te leren, zoals het voeren van een koud acquisitiegesprek of onderhandelstrategieën.

Photoshop
In dit blok leren we je hoe je Photoshop kan gebruiken binnen jouw eigen bedrijf. Maak een mooie flyer, bewerk een foto om een goede header Image te maken, of bepaal zelf nog een ander doel. 
Er wordt gewerkt met een online leeromgeving van Adobe en hebben concrete trainingen om je skills naar een hoger niveau te tillen.

Talen Cursus Spaans – Granada (Bijkomende kosten!)
In dit blok gaan we dieper in op de Spaanse taal. In de eerste week van dit blok wordt er van de student een volle week zelfstudie gevraagd. gaat aan de hand van een talen software zoals DuoLingo, een programma volbrengen. De tweede week gaan we naar het buitenland! De student kan naar Granada om daar een week aan de universiteit Spaans te leren. Er is voldoende ruimte voor het opdoen van cultuur en natuurlijk het lekkere eten. De kosten in deze week zijn voor eigen rekening.

Go Global
De student kan op eigen initiatief deelnemen aan internationale weken die op of rondom Avans Hogeschool worden georganiseerd. Veronique de Jong (Internationale coördinator) levert hier ideeën voor aan. Maar eigen input is immer mogelijk.  

MOOC – Find your own
Er is in de minor veel ruimte om zelfstudie te doen. Er zijn enorm veel MOOC’s online, e-learning cursussen van universiteiten, die kennis verschaffen die wij je niet kunnen bieden. Kies wat er bij je past, wat helpt jouw bedrijf verder? 

Review: Waar ik zelf al enige tijd handelde in merchandise, had ik nog geen website of goede productfoto's. Ook was mijn kennis van online marketing nog niet optimaal. Mede hierom heb ik deze minor gekozen, je kan zelf kiezen welke vakken je volgt, elke twee weken stap je over op een ander vak. Ik begon met creative thinking en website bouwen en heb vervolgens Neuromarketing, Photoshop, Branding, SEO, SEA en Social Media Marketing gevolgd. Twee hiervan waren MOOC's die ik zelf had uitgekozen. Inmiddels is mijn handeltje ontgroeid tot heuse eenmanszaak inclusief volledig werkende website/webshop, waarin en waaromheen elk vak wat ik hierboven benoemd heb terugkomt! Toffe minor met toffe docenten!

 

 

Leerdoelen

Je zet je online kennis in binnen de vakgebieden marketing, sales en ondernemerschap.

  1. Student toont binnen de minor aan dat er groei binnen zijn/ haar onderneming is gerealiseerd op vooraf vastgestelde kritische prestatie indicatoren (KPI’s).
  2. Student toont binnen de minor dat er persoonlijke groei is gerealiseerd op vooraf vastgestelde KPI’s.

Je bepaalt zelf de inhoud, wij zorgen voor de nodige support.

Voorkennis
Alle blokken zijn specialistisch van aard en zijn echt verdiepende blokken, basiskennis is dus belangrijk. Ontbreekt dit, dan kan je deze minor wel volgen, we hebben modules om je deze voorkennis alsnog bij te brengen!

Toetsing
De student bepaalt samen met zijn coach wat er per module moet worden opgeleverd om de module positief af te ronden, na elke twee weken rond je een module af. De afronding zal in vorm van een feedback gesprek zijn, waar je geen cijfer krijgt maar een GO of een NO. Alle modules dienen afgerond te zijn voor het eind assessment. Tijdens dit assessment bewijst de student dat hij alle deelgenomen modules positief heeft afgerond zoals besproken in de coaching sessies.

De coaching sessies zijn onderdeel van het continue assessment, hierin kan de coach bekijken hoe je ervoor staat en is er een moment voor feedback. Hierin toon je de docenten welke doelen je hebt bereikt en wat je met de feedback uit de eerdere coaching sessies hebt gedaan. Hiermee krijg je 30 ECTS.

Ingangseisen

Studenten van alle opleidingen kunnen deelnemen. Je bent derde- of vierdejaars student en je hebt je propedeuse behaald.
Zonder P word je niet toegelaten tot de minor.

Met deze minor werk je aan een eigen bedrijf, de kennis die je opdoet tijdens de blokken ga je toepassen op dit bedrijf zodat er groei te zien is. Heb je geen eigen bedrijf? Geen probleem, zoek een bedrijf waarvoor je aan de slag kan. De enige eis die wordt gesteld aan dit bedrijf is dat je veel zelf mag toepassen voor dit bedrijf. Ook kan je ervoor kiezen om in de eerste twee weken je eigen bedrijf op te starten tijdens het blok Lean Startup, zo kan je tijdens deze minor alsnog aan een eigen bedrijf werken.


Rooster

De minor wordt gegeven in Breda en start zowel in februari als in september.

Aan het begin van de minor heb je een coaching gesprek en kies je alle blokken die je wilt gaan volgen.

De minor is deels fysiek en deels digitaal. We zijn maandagen op locatie aan de slag en de andere dagen digitaal. Er zijn maximaal 3 lesdagen per week.
Als je de minor vanuit het buitenland wil volgen dan dient er een gesprek vooraf te gaan over het hoe en waarom met de coördinator.

Toetsing

Toetsing
De student bepaalt samen met zijn coach wat er per module moet worden opgeleverd om de module positief af te ronden, na elke twee weken rond je een module af. De afronding zal in vorm van een feedback gesprek zijn, waar je geen cijfer krijgt maar een GO of een NO. Alle modules dienen afgerond te zijn voor het eind assessment. Tijdens dit assessment bewijst de student dat hij alle deelgenomen modules positief heeft afgerond zoals besproken in de coaching sessies.

De coaching sessies zijn onderdeel van het continue assessment, hierin kan de coach bekijken hoe je ervoor staat en is er een moment voor feedback. Hierin toon je de docenten welke doelen je hebt bereikt en wat je met de feedback uit de eerdere coaching sessies hebt gedaan. Hiermee krijg je 30 ECTS.

Aanvullende informatie

Lees meer over de aanmelding voor de minor en hoe je je kunt inschrijven bij Avans Hogeschool. Er is een beperkt aantal plaatsen voor de minor dus Vol=Vol.

Ben je een externe student stuur dan eerst een e-mail naar academyhub.ce.orm.breda@avans.nl voordat je je aanmeldt op Kies op Maat. Dan reserveren we een plaats voor je, vermeld wel duidelijk welke minor je wilt volgen.

Deze minor valt onder de opleiding Commerciële Economie Breda (CE-B). Deze informatie heb je nodig voor je inschrijving in Studielink.

Studenten van Avans kunnen zich inschrijven in Osiris met de code MI-CE-DIG. Inschrijving in Studielink is dan niet nodig.