Kies op maat

Inloggen Menu

Digital Nomads

In de wereld waarin we op dit moment leven is het mogelijk om je geld te verdienen op welke plek van de wereld je op dat moment ook bent. Zo ook bij deze minor, deze minor is te volgen op iedere plek op de wereld. De minor Digital Nomads is een innovatieve minor. Waarbij je bij andere minors iedere dag op de campus dient te zijn, Ieder stelt de minor helemaal zelf samen, met wat hij of zij wil bereiken en leren!

Onderstaande afbeelding geeft de mogelijke banen weer.

De minor bestaat uit blokken van 2 weken. Er zijn 16 verschillende onderwerpen die de minor aanbiedt. Van deze onderwerpen mag ieder er 10 kiezen. Je stelt de minor helemaal zelf samen, wat jij wil bereiken kan je hier leren!

Lean startup
Wat is de bedoeling van de startup? In 2 weken ga je een bedrijfsidee opzetten. Van een “probleem” achterhalen bij potentiële klanten, naar een eerste protoype bouwen. Je gaat het in 2 weken allemaal doen. Een high pressure cooker, waarbij er veel wordt verwacht van je ondernemerschapskwaliteiten. We gebruiken hierbij de theorie van Lean startup. Bij Lean startup draait het vooral om Build-measure-Learn. Je blijft dus niet lang interviewen en enquêtes houden, maar je gaat vooral snel aan de gang en je gaat testen. 

Talen Cursus Spaans – Granada (Bijkomende kosten!)
In dit blok gaan we dieper in op de Spaanse taal. In de eerste week van dit blok wordt er van de student een volle week zelfstudie gevraagd. gaat aan de hand van een talen software zoals DuoLingo, een programma volbrengen. De tweede week gaan we naar het buitenland! De student kan naar Granada om daar een week aan de universiteit Spaans te leren. Er is voldoende ruimte voor het opdoen van cultuur en natuurlijk het lekkere eten. De kosten in deze week zijn voor eigen rekening.

Talen Cursus Engels – Manchester (Bijkomende kosten!)
In dit blok gaan we dieper in op de Engelse taal. In de eerste week van dit blok wordt er van de student een volle week zelfstudie gevraagd. De student gaat aan de hand van een talen software zoals Rosetta Stone of DuoLingo, een programma volbrengen. De tweede week gaan we naar het buitenland! De student kan naar Manchester om daar een week je Engels te verbeteren. Er is voldoende ruimte voor het opdoen van cultuur en natuurlijk het lekkere eten. De kosten in deze week zijn voor eigen rekening.

Dropshipment
Begin je eigen dropshipment business in de eerste paar weken van de minor, door een partnerschap met Shopify hebben wij gratis software tot onze beschikking. Zo kan je binnen no time een online winkel presenteren. Het begin is er, nu nog de strategie.

Neuromarketing
In dit blok wordt (neuro)psychologie gecombineerd met een economische, commerciële mindset. We starten met de meer algemene (neuro)psychologie, waar de geschiedenis, de ontwikkeling en de verschillende stroming vanuit de psychologie beknopt besproken worden. We behandelen o.a. hoe mensen nadenken, hoe het geheugen werkt, welke rol emoties hebben, welke cognitieve valkuilen er zijn en wat er allemaal komt kijken bij het maken van keuzes. Dit zal besproken worden aan de hand van verschillende onderzoeken en psychologen. Vervolgens zal vanuit deze wetenschappelijke, psychologische basis de stap gemaakt worden naar de commerciële invalshoek. Hoe kan de kennis van (neuro)psychologie worden gebruikt voor commerciële doeleinden? Verschillende grote bedrijven, campagnes en werkwijzen zullen besproken worden en op welke manier dit invloed heeft op de consument. Uiteindelijk gaat de student aan de slag hoe deze kennis toegepast kan worden op het eigen werk/bedrijf. 

Google Adwords
In dit blok gaan we dieper in op digitaal adverteren. De student leert om professioneel campagnes op te zetten voor Google en past dit in de tweede week ook toe aan je website. 

Mobile & Competitor optimized SEO
In dit blok gaan we de zoekmachine marketing naar een hoger niveau tillen. De basis is bij de meeste studenten bekend maar nu gaan we met complexe tools en strategie zorgen dat je op pagina één komt en blijft. Dit door competitor based SEO. Kijk naar tools als AHREFS voor meer inzicht. De mobile SEO geeft nieuwe technische uitdagingen die we behandelen en uitvoeren. In de 2e week gaan we werken met content promotie en custom rapportages. 

Dit blok wordt mede mogelijk gemaakt door www.ahrefs.com

Video marketing
In dit blok wordt video maken gecombineerd met een economische, commerciële insteek. We starten met theorie rondom video marketing en het maken van animatievideo’s voor zakelijk gebruik. Deze video’s kunnen worden ingezet voor klantconversie maar ook als tool om revenu te verwerven op bijvoorbeeld YouTube. Afhankelijk van je bedrijfsdoelstellingen kan je deze video(‘s) gaan inzetten. In de tweede week werken we met animated gif marketing en zetten we dit in als digitale guerrilla marketing. 

Block Chain
In dit blok gaan we dieper in op de toepassing van Block Chain en Cryptocurrency. Block Chain is een wereldwijde revelatie in database technologie en neemt de hype Cryptocurrency met zich mee. Hoe kunnen we deze nieuwe technologie en hype inzetten voor onze bedrijven en hoe weten we of de dollar volgend jaar nog wel bestaat als wereldvaluta?  

Social Media Advertising
Dit blok kijken we naar het professionaliseren van de Social Mediacampagnes. In de eerste week zal je vooral naar strategieën gaan kijken die je in de tweede week zelf gaat toepassen op je social mediakanalen.

Marketing Automation – E-mail marketing
In dit blok gaan we werken aan de automatisering van het marketingproces en het inregelen van een professionele email marketingcampagne. Door hier de juiste software voor in te zetten en te testen door middel van A/B testen, kunnen we hier de optimale resultaten behalen. 

International Sales
In dit blok gaan we dieper in op de sales. Bij het opstarten van deze module kijken we eerst even naar de psychologie, want welke rol speelt psychologie in de sales? Vervolgens gaan we met name in op verschillende gesprekstechnieken. Op welke manier kan jij jezelf als Young Professional voorbereiden op een gesprek met een persoon, hoe stel je doelen voor een salesgesprek en hoe richt jij jouw gesprek zo effectief mogelijk in? Hier zal het belang van soorten vragen stellen worden besproken. Hoe jij de andere persoon kan “sturen” naar jouw product/ dienst en hoe je om kan gaan met tegenwerpingen. Op welke manier kan jij impact uitoefenen op de andere persoon? In dit blok is er ook de mogelijkheid om praktische vaardigheden te leren, zoals het voeren van een koud acquisitiegesprek of onderhandelstrategieën.

Data marketing
In dit blok gaan we dieper in op Business Intelligence en Datamarketing. De waarde van data is een paar jaar geleden meer gestegen dan de waarde van ruwe olie. Maar hoe ga je nu praktisch gezien met die data om? We leren praktische vaardigheden en gaan werken met de data-analyse tool Tableau. Hierbij werken we met een online leeromgeving waarbij je vooral veel zelf aan de gang gaat en waar we met een concrete voorbeeld case aan de slag gaan.

Photoshop
In dit blok leren we je hoe je Photoshop kan gebruiken binnen jouw eigen bedrijf. Maak een mooie flyer, bewerk een foto om een goede header Image te maken, of bepaal zelf nog een ander doel. 
Er wordt gewerkt met een online leeromgeving van Adobe en hebben concrete trainingen om je skills naar een hoger niveau te tillen.

Go Global
De student kan op eigen initiatief deelnemen aan internationale weken die op of rondom Avans Hogeschool worden georganiseerd. Veronique de Jong (Internationale coördinator) levert hier ideeën voor aan. Maar eigen input is immer mogelijk. 

MOOC – Find your own
Er is in de minor veel ruimte om zelfstudie te doen. Er zijn enorm veel MOOC’s online, e-learning cursussen van universiteiten, die kennis verschaffen die wij je niet kunnen bieden. Kies wat er bij je past, wat helpt jouw bedrijf verder? 

 

 

 

 

Leerdoelen

Je zet je online kennis in binnen de vakgebieden marketing, sales en ondernemerschap.

  1. Student toont binnen de minor aan dat er groei binnen zijn/ haar onderneming is gerealiseerd op vooraf vastgestelde kritische prestatie indicatoren (KPI’s).
  2. Student toont binnen de minor dat er persoonlijke groei is gerealiseerd op vooraf vastgestelde KPI’s.

Je bepaalt zelf de inhoud, wij zorgen voor de nodige support.

Voorkennis
Alle blokken zijn specialistisch van aard en zijn echt verdiepende blokken, basiskennis is dus belangrijk. Ontbreekt dit, dan kan je deze minor wel volgen, maar moeten we even kijken hoe we deze voorkennis alsnog aan kunnen bieden door middel van een aanvullende cursus.

Toetsing
De student bepaalt samen met zijn coach wat er per module moet worden opgeleverd om de module positief af te ronden, na elke twee weken rond je een module af. De afronding zal in vorm van een feedback gesprek zijn, waar je geen cijfer krijgt maar een GO of een NO. Alle modules dienen afgerond te zijn voor het eind assessment. Tijdens dit assessment bewijst de student dat hij alle deelgenomen modules positief heeft afgerond zoals besproken in de coaching sessies.

De coaching sessies zijn onderdeel van het continue assessment, hierin kan de coach bekijken hoe je ervoor staat en is er een moment voor feedback. Hierin toon je de docenten welke doelen je hebt bereikt en wat je met de feedback uit de eerdere coaching sessies hebt gedaan. Hiermee krijg je 30 ECTS.

Ingangseisen

Studenten van alle opleidingen kunnen deelnemen. Je bent derde- of vierdejaars student en je hebt je propedeuse behaald.
Zonder P word je niet toegelaten tot de minor.

Met deze minor werk je aan een eigen bedrijf, de kennis die je opdoet tijdens de blokken ga je toepassen op dit bedrijf zodat er groei te zien is. Heb je geen eigen bedrijf? Geen probleem, zoek een bedrijf waarvoor je aan de slag kan. De enige eis die wordt gesteld aan dit bedrijf is dat je veel zelf mag toepassen voor dit bedrijf. Ook kan je ervoor kiezen om in de eerste twee weken je eigen bedrijf op te starten tijdens het blok Lean Startup, zo kan je tijdens deze minor alsnog aan een eigen bedrijf werken.
Je komt ongeveer 3 keer in de week naar de campus, maar nu met Covid-19 wordt alles digitaal gegeven.

Literatuur

Review: Waar ik zelf al enige tijd handelde in merchandise, had ik nog geen website of goede productfoto's. Ook was mijn kennis van online marketing nog niet optimaal. Mede hierom heb ik deze minor gekozen, je kan zelf kiezen welke vakken je volgt, elke twee weken stap je over op een ander vak. Ik begon met creative thinking en website bouwen en heb vervolgens Neuromarketing, Photoshop, Branding, SEO, SEA en Social Media Marketing gevolgd. Twee hiervan waren MOOC's die ik zelf had uitgekozen. Inmiddels is mijn handeltje ontgroeid tot heuse eenmanszaak inclusief volledig werkende website/webshop, waarin en waaromheen elk vak wat ik hierboven benoemd heb terugkomt! Toffe minor met toffe docenten!

Rooster

De minor wordt gegeven in Breda en start zowel in februari als in september.

Aan het begin van de minor heb je een coaching gesprek en kies je alle blokken die je wilt gaan volgen.

Toetsing

Eindassessment: 30 ECTS

Aanvullende informatie

Lees meer over de aanmelding voor de minor en hoe je je kunt inschrijven bij Avans Hogeschool. Er is een beperkt aantal plaatsen voor de minor dus Vol=Vol.

Ben je een externe student stuur dan eerst een e-mail naar academiebureau.ce.orm.breda@avans.nl voordat je je aanmeldt op Kies op Maat. Dan reserveren we een plaats voor je, vermeld wel duidelijk welke minor je wilt volgen.

Deze minor valt onder de opleiding Commerciële Economie Breda (CE-B). Deze informatie heb je nodig voor je inschrijving in Studielink.

Studenten van Avans kunnen zich inschrijven in Osiris met de code MI-CE-DIG. Inschrijving in Studielink is dan niet nodig.