Kies op maat

Login Menu

Branding

Bekijk hier het online magazine met o.a. praktische info en reviews.  

Voor een merk is het heel belangrijk om zich te onderscheiden. Weet je dat een gemiddelde Nederlander per dag maar liefst 2000 merken registreert, probeer dan maar eens in op te vallen en echt in het hoofd en hart van de consument terecht te komen. Laten zien dat je er toe doet, anders bent dan anderen en dat je je eigen identiteit hebt en die ook uit durft te dragen. Dat allemaal samen is branding!

Opbouw minor branding

De minor kent vier pijlers: brandmanagement, brandproject, branding community, personal branding.

  1. Brandmanagement
    Binnen brandmanagement ga je kennis opdoen over het bouwen van sterke merken. Je gaat in skill labs en inspiration labs aan de slag met actuele, inspirerende kennis over het vakgebied branding. Dit doe je niet alleen, samen met medestudenten en onder leiding van team branding. De labs kennen een interactief karakter.
  2. Brandproject
    In het begin ga je aan de slag met een zelf gekozen merk, waarvoor je met een brandingvraagstuk aan de slag gaat. Dit merk ga je adviseren als branding consultant. Tegelijkertijd ga je zelf een ‘echt’ merk acquireren waarvoor je uiteindelijk een brandplan gaat schrijven in een groep van drie studenten. Hierbij geef je een bruikbaar, futureproof advies aan de opdrachtgever.
  3. Branding community
    Binnen de minor wordt een kenniskring van studenten gevormd. Dit rondom een bepaald thema, denk aan: duurzame waardecreatie, klant centraal, Sustainable Development Goals en ondernemerschap.  
    Een kenniskring is een groep die  samen kennis verzamelen, analyseren, interpreteren en creëren en die deze kennis ook met elkaar delen zodat alle betrokkenen uiteindelijk méér kennis van een bepaald onderwerp hebben en deze kennis gezamenlijk inzetten t.b.v. innovatie en creatie. In een kenniskring leer je je kritische denkvaardigheden en creatieve denkvaardigheden aan te scherpen en te combineren. Het doel van werken met kenniskring is meerledig, te weten: ontwikkelen van onderzoek- en innovatievaardigheden (kritisch én creatief denken).
  4. Personal branding
    Een belangrijk onderdeel is het personal branding programma. De essentie van personal branding is duidelijk maken wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en welke unieke waarde je toevoegt aan anderen (medestudenten, collega’s, opdrachtgevers en alle anderen om je heen). Het gaat erom hoe je mensen aan je weet te binden. Zodat je gevraagd wordt waarvoor je gevraagd wilt worden. Tijdens Personal branding ga je in de trainingen aan de slag met jouw personal brand. Ook zal er tussentijds een coachingsgesprek plaatsvinden.

Naast de trainingen krijg je ook opdrachten die je helpen jouw personal brand verder te ontwikkelen. Reflectie is bij dit onderdeel van groot belang. Het gaat om jezelf (persoonlijk functioneren) in relatie tot je medestudenten, collega’s of opdrachtgevers (persoonlijk beroepsmatig handelen in een maatschappelijke context). Je kunt een keuze maken uit diverse workshops rondom het creëren en neerzetten van jouw personal brand. Op verzoek kan een nieuwe workshop worden ontwikkeld op basis van een van jouw persoonlijke leerdoelen. 

 

Leerdoelen

Als je ervoor kiest je te onderscheiden met de Minor Branding dan…

  • Verdiep je je in de achtergronden van het ontstaan en de ontwikkeling van merken.
  • Ontwikkel je jezelf op de vaardigheden die je nodig hebt als professional in de branding praktijk.
  • Ervaar je wat de praktijk van het merkenmanagement inhoudt.
  • Leer je kritisch kijken en beoordelen hoe merken opgebouwd zijn en hoe jij het zou doen.
  • Leer je werken in een multidisciplinaire omgeving.

 
Wie zien we graag verschijnen? 

  • Student met passie voor merken en marketing.
  • Student die om kan gaan met vrijheid en zelfstandigheid.
  • Student die initiatief durft te nemen.
  • Student die creatief durft te denken.

Student aan het woord:

Lizzy Koeton, student Fontys, volgde eerder de minor Branding bij Avans Hogeschool:

"De minor is bij mij erg goed bevallen en zou deze dan ook zeker aanraden bij studenten! Wat de hoogtepunten voor mij waren; de gastcolleges van mensen uit het bedrijfsleven en het Personal Branding gedeelte. Hier heb ik beide veel van geleerd.

Ook vond ik het leuk dat we vlotte leraressen hadden die van deze 
tijd zijn; streng als het nodig was, maar heel erg met je meeleven en meedenken. Ze stonden niet als een docent boven de studenten, staat stonden er lekker tussen in!
 
Kortom, heb het heel erg naar mijn zin gehad, en ben blij dat ik deze minor heb gekozen!" 

Aanvullende informatie

Lees meer over de aanmelding voor de minor en hoe je je kunt inschrijven bij Avans Hogeschool. Er is een beperkt aantal plaatsen voor de minor. Stuur een e-mail naar academiebureau.ce.orm.breda@avans.nl voordat je je aanmeldt. Dan reserveren we een plaats voor je. Vol= Vol. Vermeld duidelijk welke minor je wilt volgen.

Deze minor valt onder de opleiding Commerciële Economie Breda (CE-B). Deze informatie heb je nodig voor je inschrijving in Studielink.

Ingangseisen

Ingangseisen

De minor Branding is toegankelijk voor studenten van CE en ORM Breda en studenten van andere hogescholen.

De ingangseisen voor externe studenten zijn:

1. Je bent derde- of vierdejaars student en;

2. Je hebt je propedeuse behaald bij aanvang van de minor en;

3. Je hebt toestemming van je eigen examencommissie om deel te nemen aan deze minor en

4. Je hebt aantoonbare kennis van marketingcommunicatie.

Toetsing

Toetsing van de minor Branding vindt plaats in de vorm van:

  • Brandmanagement: Brandmanagement Scan en assessment
  • Branding community: Magazine en Eind Event.
  • Personal branding: Persoonlijk Ontwikkel Plan en assessment
  • Brandproject: Brandplan

Literatuur

Literatuur
De benodigde boeken kun je terugvinden op https://www.studystore.nl/
Vul bij academie in: Academie voor Marketing en Business Management.

Rooster

Reken er op dat je 40 uur per week bezig bent met opdrachten van de minor. Er zijn diverse contactmomenten in een week denk hierbij aan labs, workshops, trainingen, projectbesprekingen en assessments.