Kies op maat

Inloggen Menu

Online Marketing - locatie 's-Hertogenbosch

Online Marketing - locatie 's-Hertogenbosch

Er is veel vraag naar kennis over online marketing. Een website heb je zo online gezet. Maar hoe zorg je er voor dat jouw website ook effectief is? Dat je succesvol wordt in de online verkoop van je producten en je meer bezoekers trekt naar je site.

Daarvoor heb je een online marketingstrategie nodig. Veel bedrijven worstelen met deze strategie. Online marketing is een relatief nieuw vakgebied en trends volgen elkaar in hoog tempo op. In de minor Online Marketing leer je wat er allemaal bij komt kijken en hoe je het aanpakt.

In de minor ligt de focus op onderzoek en analyse, strategie, uitwerking en realisatie. Je bepaalt een strategie. Om deze te realiseren bepaal je welke communicatie instrumenten effectief zijn en wat je boodschap wordt. Creatief denken en doen is daarbij heel belangrijk. In de minor leer je methoden en technieken om nieuwe ideeën en concepten te ontwikkelen.

Inhoud van de minor Online Marketing

Projecten

Je gaat met vragen uit de praktijk aan de slag. Je zorgt zelf voor een opdracht uit het bedrijfsleven. Hierdoor geef je zelf een richting aan de vragen waar je je mee bezig gaat houden.

De projectopdracht loopt tijdens 2 blokken. Na de laatste feedbackronde geef je een presentatie aan het bedrijf waarvoor je de opdracht hebt gedaan.

Gastcolleges

Naast de projecten volg je colleges om je kennis te verbreden over SEO, conceptontwikkeling, contentmarketing, e-commerce, Google Analytics, onderzoek en analyse.

In de trainingen ontwikkel je vaardigheden die belangrijk zijn voor online-marketing. Voorbeelden hiervan zijn zoekmachine-optimalisatie, zoekmachine-adverteren, e-mail-marketing, online data analyse, usability analyse, e-commerce optimalisatie, creatieve denktechnieken, eventmanagement en storytelling.

Kenniskring en event

Een kenniskring is een groep studenten die kennis ontwikkelt en uitwisselt rond een bepaald thema. Met je groep verzamel je kennis over actuele thema’s als automated marketing, real-time bidding, lead nurturing, bigdata analyse, webvertising, online onderzoek, trendwatching, maatschappelijk verantwoord ondernemen, branding en experience marketing. Die kennis delen jullie met andere groepen door middel van presentaties, blogs, wiki’s of filmpjes.

In het tweede blok organiseer je met je klas een event rondom de kenniskringthema’s.

Doelgroep en beroepsmogelijkheden

Als jij wilt leren om een website effectief in te zetten als marketinginstrument is deze minor geschikt voor jou. Online-marketing is van belang voor reclamebureaus en bij de afdeling marketing van een bedrijf. Maar deze kennis en vaardigheden kun je ook in inzetten in het mkb, je eigen bedrijf of in de nonprofit-sector, zoals bij festivalorganisaties, de milieubeweging of in het onderwijs.

Jij hebt interesse in ontwikkelingen en trends op het gebied van nieuwe media. Je wilt graag creatief bezig zijn en creatiever leren denken. Bovendien ben je sociaal vaardig en kan je goed zelfstandig werken, maar ook in teams samenwerken.

Met de minor Online Marketing vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt als communicatie- en marketingprofessional.

Leerdoelen

Leerdoelen

Aan het eind van deze minor kun je:

  • een strategisch online marketing advies geven
  • een implementatieplan uitwerken
  • online-marketinganalyses uitvoeren, zoals een usability analyse en een SEO-analyse
  • advies geven op het gebied van online media inzet.Onderwerpen die aan bod komen zijn:
  • Online marketing is een jong vakgebied dat continu in beweging is. Nieuwe tools en trends volgen elkaar in rap tempo op. Het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en om in te schatten wat de kansen en bedreigingen zijn voor je bedrijf. Daarom besteden we aandacht aan hoe je deze competentie ontwikkelt: door blogs te volgen, online marketingtools toe te passen voor bedrijven en congressen te bezoeken.
  • online marketingstrategie
  • positionering
  • conceptontwikkeling
  • search engine marketing
  • e-mail marketing
  • new media
  • affiliate marketing
  • mobile marketing
  • usability
  • e-business
  • e-commerce

Ingangseisen

Ingangseisen

De minor Online Marketing Strategie is een verdiepende minor. Je moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Je opleiding valt binnen het Economisch Domein.
  • Je bent derde- of vierdejaarsstudent.
  • Je hebt je propedeuse behaald of bent vrijgesteld. 
  • Je hebt toestemming van de examencommissie van je eigen hogeschool.

Toetsing

Toetsing

De minor heeft een studiebelasting van 30 ECTS. Toetsing vindt plaats met een schriftelijke toets, project, kenniskring, workshops en je persoonlijke inzet.

De verdeling van ECTS is als volgt: 

  • project (groepsopdracht): 12
  • individueel portfolio/assessment: 9
  • kenniskring: 3
  • event: 3
  • beroepshouding: 3

Aanvullende informatie

Aanvullende informatie

locatie

's-Hertogenbosch

Introductie

We starten de minor met een introductie op locatie. Hiervoor betaal je een eigen bijdrage.

Inschrijven en aanmelden

Lees meer over de aanmelding voor de minor en hoe je je kunt inschrijven bij Avans Hogeschool. Er is een beperkt aantal plaatsen voor de minor. Stuur een e-mail naar minoren.CE.denbosch@avans.nl om je aan te melden. Dan reserveren we een plaats voor je. Vol=Vol. Vermeld duidelijk op welke locatie je de minor wilt volgen. Je bent pas verzekerd van een plaatsje als je de leerovereenkomst naar ons hebt verstuurd en daarvan een bevestiging hebt ontvangen.

Deze minor valt onder de opleiding Commerciële Economie Den Bosch (CE-H). Deze informatie heb je nodig voor je inschrijving in Studielink.