Crossmediale marketingcommunicatie
Een minor waarin online, creatie, communicatie, media en marketing allemaal samenkomen!
Crossmediale marketingcommunicatie
In onze dynamische wereld is er geen organisatie die zonder marketing kan. Nieuwe technologieën, ondernemende concurrenten en veranderende consumenten; de markt is continue in beweging. Wil je relevant blijven voor de doelgroep dan moet je wel meebewegen of misschien zelfs wel de beweging in gang zetten.
Het maken van een klantreis levert veel voordelen op: je weet in welke fase een klant zich bevindt, en wat te doen om o.a. conversie, interactie of loyaliteit te realiseren. Hoe breng je de customer journey in kaart? En hoe zorg je altijd voor optimale klantbeleving?
Tijdens deze minor staat de klantreis centraal en leer je bij de diverse vakken hoe je deze ideale klantreis kan opstellen.
Je leert hoe je een visie op de markt ontwikkelt, inspeelt op de customer journey door data en insights te gebruiken, online marketing kan inzetten om de doelgroep te bereiken en hoe je met marketingcommunicatie je doelgroep kan overtuigen.
Naast lessen in (online) marketing, communicatie en digital analytics, krijg je ook les in conceptontwikkeling, het creëren van content en kwantitatief marktonderzoek.
Modules in deze minor:
Online marketing & media
Digital analytics
Marketingcommunicatie
Social media en visual storytelling
Customer journey & Contentcreatie
Concepting: van briefing tot big idea
Kwantitatief onderzoek
Comaker Marketing Communicatie
Je past al deze kennis toe in de praktijk tijdens comaker marketing communicatie.
Comaker
Een comaker is een praktijkopdracht die je in een team van ongeveer 4 studenten uitvoert voor een opdrachtgever. Je zit één tot twee dagen bij de opdrachtgever om daar aan jullie plan te werken. Het advies wordt onderbouwd door 'customer insights' die je hebt verkregen door marktonderzoek. Uiteindelijk geef je een advies over de te gebruiken media, belangrijke touchpoints in de customer journey en het creatieve concept. Op deze manier doe je tijdens de minor al werkervaring op die mooi staat op je CV.
Leerdoelen
De student leert in deze minor marktonderzoek te doen en een goed onderbouwd marketingplan te schrijven.
Ingangseisen
Propedeuse behaald.
Afhankelijk van opleiding en studiejaar.
Literatuur
Divers, behorend bij individuele modules.
Toetsing
Deze minor kent verschillende toetsvormen en toetsmomenten. Schriftelijke opdrachten en assessments zijn onderdelen van de toetsing.
Aanvullende informatie
Voor wie?
Deze minor is bedoeld voor studenten die in de eigen opleiding geen of enkel basis niveau marketing krijgen, maar wel meer over dit onderwerp willen leren.
Overige bijzonderheden
- Locatie: Almere
- Onderwijsvorm; voltijds (maandag t/m vrijdag)
- Voertaal: Nederlands
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Mandy Nagtegaal m.nagtegaal@windesheimflevoland.nl.
Voor deze minor is het aantal plaatsen beperkt.