Digital Marketing
Wil jij jezelf onderdompelen in de wereld van digital marketing en data? Wil je begrijpen hoe organisaties online succesvol zijn en wil je kennis maken met allerlei nieuwe technologieën op dit gebied? Dan is de minor Digital Marketing écht iets voor jou.
In deze minor werk je aan praktijkopdrachten van digital marketingbureaus, start-ups en andere organisaties uit ons netwerk. Daarnaast bieden we gastcolleges en workshops voor inspirerende voorbeelden en de kans om met nieuwe tools en technieken aan de slag te gaan.
Omdat je zelf je eigen leerdoelen te bepaalt, heb je in veel invloed op de onderwerpen waar je je in verdiept.
Deze minor is opgedeeld in drie blokken:
Blok 1: Oriëntatie
In dit blok maak je kennis met de basis van digital marketing en werk je je eerste digitale producten uit. Na deze eerste kennismaking kies je zelf in welke onderwerpen je je verder wilt verdiepen.
Blok 2: The future of marketing
In dit blok nemen we je mee in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI en leer je prototypes maken in nieuwe media, zoals een voice assistant en VR.
Blok 3: Verdieping
In dit blok kies je op welke onderwerpen je je verder wilt verdiepen.
Je kiest hiervoor drie thema’s uit onderstaande lijst:
- Content creatie en generatieve AI
- Consumentengedrag en -beïnvloeding
- Databewerking en -visualisatie
- AI en automatisering
- Concepting en storytelling
- Growth hacking en optimalisatie
- Marketing strategie en media planning
Je doorloopt door het werkveld erkende certificeringen, zoals via Google Analytics Academy, LinkedIn Learning of Datacamp. Je werkt de kennis die je opdoet direct uit voor een opdrachtgever uit het bedrijfsleven en maakt kennis met de dagelijkse werkzaamheden van een digital (data) marketeer.
Ook verwachten we dat je buiten de muren van de opleiding gaat kijken bij evenementen of congressen. Zelf kennis (leren) opdoen en toepassen is een cruciale vaardigheid in dit vakgebied.
Ingangseisen
Om te kunnen deelnemen aan de minor, moet de student de propedeuse behaald hebben of toestemming hebben van de examencommissie van zijn opleiding om de minor te volgen. We adviseren studenten om ook een 3e jaars stage afgerond te hebben voor aanvang. We verwachten geen voorkennis op het gebied van ICT.
Rooster
Tijdens de minor word je drie werkdagen per week, van 09:30 – 15:30, op school verwacht. Onze locatie, MindLabs, is ingericht als een open kantooromgeving, waar je met en van elkaar kunt leren. Tijdens de werkdag werk je afwisselend aan je groepsopdracht en woon je workshops en gastcolleges bij. De overige twee dagen werk je thuis zelfstandig aan je portfolio en het behalen van certificaten.
Toetsing
Digital marketing wordt getoetst door middel van een portfolio waarin je je bewijzen voor de leerdoelen verzamelt en voorziet van reflecties en feedback. Voor meer info zie ook de minorregeling.