Kies op maat

Login Menu

Ondernemen & Innoveren

Hoe ontwerp je producten en diensten tot een concept dat je klanten echt willen? Hoe test je je concept ? En hoe verkoop je je concept vervolgens aan je klanten? Dit is in het kort waar de minor Ondernemen & Innoveren over gaat.

Doe mee en maak kennis met HAS Hogeschool en ontdek hoe je waarde kunt toevoegen waar klanten echt op zitten te wachten.

Je start met deze minor met je eigen idee dat je in de markt zou willen zetten. Of je werft een vraag van een bedrijf om te onderzoeken wat de behoefte is aan een nieuw business.

Je laat je inspireren door interactieve colleges, inspirerende gastsprekers, eigen georganiseerde seminars en netwerkbijeenkomsten. Je leert je eigen doelen stellen, in te spelen op een steeds veranderende omgeving en hierin toch een doelgericht plan te maken, waar je vanuit kunt handelen.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste studenten en ondernemers uit allerlei disciplines, uit de agrarische sector maar ook daar buiten. Heb jij innovatieve ideeën, of denk je juist graag mee met een ondernemer en geloof je dat verandering beter is dan stilstaan? Kies dan voor de minor Ondernemen & Innoveren.

 

Leerdoelen

Na het volgen van deze minor

  • Heb je meer inzicht in ondernemerschap.
  • Weet je wat jouw persoonlijke sterktes zijn en hoe je die kunt inzetten.
  • Kun je ideeën uitwerken in businessplannen en passende verdienmodellen daarbij ontwikkelen.
  • Kun je een markt in kaart brengen en systematisch analyseren.
  • Kun je een product of dienst verkopen.
  • Ken je verschillende innovatietechnieken en business modellen.

Aanvullende informatie

De colleges, trainingen en gastlessen zijn ondersteunend aan het project. Studenten werken individueel aan een eigen project en zoeken actief een leesmaatje op om mee te sparren en reflecteren.

Studenten organiseren zelf bijeenkomsten / trainingen voor hun studiegenoten om dieper in te gaan op relevante onderwerpen.

Deze minor past goed bij de minor ‘Ondernemen & Financiën’.

Ingangseisen

HBO propedeuse en minimaal 40 punten van het 2e jaar. Eén afgeronde stage is een pré.

Toetsing

Business-concept: Individueel project (50%), Sales assessment (20%), Seminar (30%).

Literatuur

Verplichte literatuur:

  • Waarde Propositie Ontwerp. Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen – A. Osterwalder, ISBN 9789462760158, 2014
  • Salesvaardigheden, Susan, R., ISBN 9789001863005, 2016
  • Ontdek je sterke punten, Buckingham, M., Clifton, D., EAN: 9789027426154 

Aanbevolen literatuur:

  • Business Model Generatie: een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers - Osterwalder, A
  • Een praktijkgericht benadering van organisatie en management -M. van Dam

Rooster

Nog niet bekend.