Innoveren in de Logopedie
Bij de minor Innoveren in de Logopedie werk je aan een praktijkprobleem of -vraagstuk. De vragen worden bijna altijd aangeleverd door het werkveld. Een zogenaamde externe opdrachtgever wil dat er iets ontwikkeld of uitgezocht wordt. En daar mag jij als student aan bijdragen! De opdrachtgever is vaak een logopedist uit het werkveld maar soms ook een docent/onderzoeker van de opleiding Logopedie. Je werkt in groepen aan de opdracht en wordt daarbij begeleid door een docentbegeleider. Er zijn ook inhoudelijke colleges. Je deelt ervaringen met groepjes die een ander vraagstuk uitwerken en je geeft elkaar tips en feedback.
Leerdoelen
Doel/Leeruitkomsten:
De Hanzehogeschool wil studenten opleiden tot onderzoekende professionals, die dankzij hun onderzoekend vermogen een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van hun beroep. Door deelname aan de minor Innoveren in de Logopedie lever jij hieraan in groepsverband een bijdrage. Je neemt deel in groepjes van 2-5 studenten.
- De student realiseert een project waarbij de opdracht wordt uitgevoerd in goed overleg met de (externe) opdrachtgever, of andere betrokkenen indien de student zelf een project initieert. Het project is een totaalproject met de nadruk op het managen en gericht uitvoeren.
- Indien niet specifiek bepaald door de opdrachtgever, kiest de student binnen het project zelf een onderwerp voor het uiteindelijke product en beargumenteert de relevantie van dit zelfgekozen onderwerp voor zijn doelgroep.
- De student handelt als een onderzoekende, kritisch-reflectieve professional die zich verantwoordelijk voelt om met zijn/haar handelen en adviezen een betekenisvolle bijdrage te leveren aan de organisatie waarin hij werkt en aan de maatschappij.
- De student rapporteert schriftelijk over het project, waarbij de rapportage voldoet aan wetenschappelijke en/of systematische kennisontwikkeling.
Ingangseisen
- Propedeuse behaald
- 45 EC uit de hoofdfase behaald
Toetsing
Professioneel product.