Kies op maat

Inloggen Menu

Ondernemerschap en Cultuur

In de minor Ondernemerschap en Cultuur werken studenten aan een oplossing voor een strategisch probleem van een echte opdrachtgever uit de culturele sector. Deze oplossing heeft een marketing-insteek. De contacten met de organisatie zijn met de verschillende relevante functionarissen uit het hoger management, zoals directie en communicatieadviseurs.

De studenten organiseren zich in groepen waarbij zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met de persoonlijke voorkeuren. De begeleiding door de docenten gebeurt tijdens terugkomdagen op de Hanzehogeschool en tijdens online sessies. Op de terugkomdagen zijn sprekers uit het bedrijfsleven aanwezig die voor extra inspiratie zorgen.

Leerdoelen

  • Studenten beoordelen op eind (beroeps) marketing product en niet op reproductie van theorie;
  • Gericht op applied science binnen de marketing en ondernemerschap;
  • Een thema van en door het bedrijfsleven/cultuursector bepaald – bijvoorbeeld het Groninger Museum als opdrachtgever;
  • Betrokkenheid van bedrijfsleven en werkgevers van de studenten;
  • De uitdaging om een marketingplan te presenteren met een optimale balans tussen ondernemerschap, creativiteit en marketing/communicatie-concepten;
  • Vijf fysieke bijeenkomsten in het gehele semester in combinatie met online begeleiding.

Ingangseisen

Geschikt voor iedere student van de Hanzehogeschool-opleidingen maar je hebt natuurlijk wel enige affiniteit met marketing en communicatie. Het meest belangrijke is je passie en drive om out of the box te denken. Natuurlijk dien je als Hanzehogeschoolstudent over voldoende EC’s te beschikken als hoofdfase student.

Er is geen selectie omdat de Hanzehogeschool iedereen een kans wil bieden en  je moet natuurlijk voldoende EC-punten behaald hebben. Wel beperkt deze minor zich tot een klas per semester.

Rooster

Er zijn vijf dagen met fysieke bijeenkomst op de maandag verspreid over het gehele semester! Tijdens deze bijeenkomsten is de opdrachtgever aanwezig maar zijn er ook bedrijfspresentaties en begeleiding door de docenten voor de groepen. Daarnaast is er online begeleiding. Dus flexibel, vrijheid maar ook focus op het eindresultaat.

Toetsing

Er zijn geen tentamens maar het semester is opgedeeld uit vijf onderdelen ieder met een ander beroepsproduct wat per groep ingeleverd wordt. Alle vijf componenten vormen dan het eindresultaat voor de opdrachtgever en zijn totaal 30 EC’s.