Kies op maat

Login Menu

Digital Marketing (locatie Enschede)

Korte omschrijving
Welke mogelijkheden biedt Digital Marketing? Hoe zet je een site in als marketinginstrument en hoe formuleer je een digital strategy? Maak met je team een partnerwebsite voor bol.com! 

In het kort

Tijdens deze minor staat de website of webshop als marketinginstrument centraal. Een digital strategy helpt je om meer rendement en een hogere positie bij zoekmachines te behalen. Ook het gebruiksvriendelijk maken van een website en het inzetten van online marketingmiddelen komen aan de orde. Met Wordpress en Magento maak je, samen met je team, de ideale partnerwebsite voor bol.com.

Leerdoelen

Wat leer je?
Strategisch voordeel halen uit een website, daar draait het om in deze minor. De mogelijkheden van digital marketing zijn omvangrijk. Van zoekmachinemarketing tot social media-marketing en van e-mailmarketing tot viral-marketing. Je leert over deze mogelijkheden en hoe je ze in praktijksituaties toepast. Als je in het bedrijfsleven verantwoordelijk bent voor het optimaal functioneren van de website of webshop, dan wordt van jou ook verwacht dat je de juiste onlinestrategie kunt bepalen. Internetbegrippen als zoekmachineoptimalisatie (seo), zoekmachine adverteren (sea), usability en big data (Google Analytics) komen aan bod. Ook leer je wat wettelijk is toegestaan bij het maken van webshops. Je doet onderzoek naar de betekenis en de rol van deze vormen van digital marketing. In een bedrijf kun je vervolgens zij aan zij samenwerken met technici die jouw strategie realiseren.

Aanvullende informatie

Opzet
Naast kennis opdoen over internetmarketingtechnieken, ga je je vaardigheden toepassen in de praktijk. Je neemt in eerste instantie kennis in je op over het digitale landschap. Vervolgens stel je een internetstrategie op voor een eigen partnerwebsite van bol.com. Deze minor werkt samen met vooraanstaande bedrijven op het gebied van digital marketing uit Twente. Bij Limesquare en Adwise kun je kennis en ervaring opdoen. Met de modules Digital Knowledge, Digital Strategy, Digital Concept en Digital Marketing, leg je een stevige basis voor je kennis. Door excursies, presentaties en lezingen verdiep je je steeds verder in het onderwerp. Het bedenken, bouwen en vermarkten van een webshop/site is onderdeel van de minor. Met de inzet van de juiste strategieën leer je om een zo hoog mogelijke conversie voor je webshop te halen.

Maximum aantal deelnemers
Het maximum aantal studenten per groep is 15.

Inschrijfinformatie:

Externe studenten dienen er voor te zorgen dat hun leerovereenkomst voor de einddatum van de intekenperiode bij Saxion beschikbaar is.

Vóór aanmelding via Kies op Maat dient contact te worden opgenomen met de minor-contactpersoon: Andreas van der Weijde (p.a.vanderweijde@saxion.nl) om na te gaan of er plekken vrij zijn.

Onderwijsperiode - De minor wordt twee keer per jaar in zijn geheel aangeboden in Enschede én in zijn geheel in Deventer.

Ingangseisen

Doelgroep

Deze verbredende minor kun je volgen als voltijd student met een propedeutisch examen op zak. Studenten aan de opleiding Commerciële Economie zijn uitgesloten van deelname. Vol is vol.

Toetsing

Toetsing
Je sluit elke module af met een verslag en een eindpresentatie voor de docenten en de specialisten uit het bedrijfsleven. Op basis van je prestaties stellen we vast of je de stof beheerst en de titel Junior Digital Marketeer mag dragen.

Literatuur

Overeenkomstig de minor wordt veel literatuur digitaal voorgeschreven. Omdat het  vakgebied continu veranderd, veranderen de voorgeschreven literatuur ook. De literatuur wordt in de  Saxion BISONcatalogus bekend gemaakt.

Rooster

Voor de september instroom wordt het rooster uiterlijk de dinsdag voor de aanvang van de minor via “MijnSaxion” bekend gemaakt. Voor de februari instroom wordt het rooster uiterlijk twee weken voor de aanvang van de minor via “MijnSaxion” bekend gemaakt.